آغاز ثبت‌ نام جشنواره سراسری «قرآن و عترت» در دانشگاه اراک

به گزارش مرکزی دیلی، علی گودرزی، مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: سی امین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت ویژه دانشجویان تحت پوشش وزارت علوم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این دوره از مسابقات در بخش‌های مختلف کتبی، شفاهی، ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری برگزار خواهد شد.

گودرزی اظهار کرد: بخش کتبی این دوره از مسابقات در قالب رشته‌های ترجمه و مفردات قرآنی، سیره معصومین(ع)، مفاهیم قرآنی، آشنایی با احادیث و ادعیه و احکام و بخش شفاهی در قالب رشته‌های تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۳۰ جزء، مدیحه‌سرایی و اذان برگزار می‌شود.

مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری دانشگاه اراک ادامه داد: بخش ادبی این جشنواره نیز شامل رشته‌های شعر قرآن و عترت، داستان قرآن و عترت، فیلمنامه قرآن و عترت و نمایشنامه نویسی، بخش هنری شامل خطاطی، تذهیب، نقاشی، نماهنگ، عکس، فیلم کوتاه، معرق، پویانمایی، طراحی و پوستر، بخش پژوهشی شامل رشته‌های مقاله قرآن و عترت، نقد و بررسی کتاب، تلخیص کتاب و بخش فناوری نیز شامل رشته‌های تولید نرم افزار و وبلاگ‌نویسی است.

وی افزود: ثبت‌ نام برای شرکت در این دوره از مسابقات از نیمه دوم دی‌ماه آغاز شده و تا نیمه‌ بهمن ادامه دارد علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام به دفاتر امور فرهنگی و کانون‌های قرآن و عترت دانشکده‌ها مراجعه کرده و یا از طریق سایت دانشگاه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

گودرزی گفت: مسابقات بخش شفاهی نیمه دوم بهمن و بخش کتبی به صورت همزمان با سراسر کشور ۱۴ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری دانشگاه اراک در پایان، تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در دیگر بخش‌های جشنواره شامل بخش‌های ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری نیز تا اردیبهشت سال آینده فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.