صدور مجوز تاسیس چهار سازمان مردم‌نهاد توسط استاندار مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، محمدحسین مقیمی ضمن بیان نقش و جایگاه هیئت نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان، اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد مراکز تقویت‌کننده شبکه‌های مشارکت اجتماعی محسوب می‌شوند و براساس این رویکرد، حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد که بخش فعال جامعه مدنی به شمار می‌آیند کارکردهای ویژه‌ای را در اجتماع ایفا می‌کنند.

وی افزود: از آنجاکه این سازمان‌ها بیشتر تخصصی و مردمی هستند، نه تنها برای جامعه مفیدند بلکه هیچ نهاد دولتی نمی‌تواند فعالیتی را که آنها انجام می‌دهند با همان کیفیت انجام دهد .

رئیس هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد استان اصلی‌ترین ویژگی سازمان‌های مردم نهاد را ارتباط مستقیم آنان با اکثر لایه‌های جامعه به ویژه لایه پایینی جامعه دانست و تصریح کرد: به دلیل این ارتباط اکثر نیازها و توانمندی‌های‌ مردم توسط این تشکل‌ها شناسایی می‌شود .

براساس این گزارش، مجوز سازمان‌های مردم‌نهاد بعد از تشکیل پرونده و انجام استعلامات چهارگانه توسط هیئت سه نفره‌ای متشکل از استاندار، نماینده شورای اسلامی استان و نماینده تشکل‌ها تایید و صادر می‌شود.

با توجه به مصوبات بیست و هفتمین و بیست و هشتمین جلسه هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد استان، مجوز چهار سازمان مردم‌نهاد یاد شده در حوزه‌های سلامت، خیریه، ‌گردشگری و محیط زیست با تأیید اعضای هیئت صادر شد.

حوزه فعالیتی این تشکل‌ها به شرح ذیل اعلام شده است:

مؤسسه زائر امام رضا(ع) استان مرکزی با هدف فراهم شدن بستر مناسب برای مشارکت خیرین در احداث زائرسرا در مشهد مقدس به جهت فراهم کردن تسهیلات اقامتی جهت استفاده از اقشار کم درآمد.

مؤسسه طلوع سفر زاگرس استان مرکزی با هدف دستیابی به الگوهای رشد گردشگری، معرفی قابلیت‌های گردشگری استان و ایجاد گروه‌های متخصص در حوزه گردشگری.

.

انجمن حمایت از بیماران صرعی استان مرکزی با هدف جلب همیاری و حمایت‌های مردمی جهت پیشگیری و درمان بیماری صرع، اطلاع‌رسانی عمومی در خصوص عوامل ابتلا به صرع و راه‌های پیشگیری از آن.

همچنین پروانه افتخاری مؤسسه طلوع سبز کودک بعنوان اولین سازمان مردم نهاد حوزه کودک با هدف اشاعه فرهنگ محیط زیست در دوران کودکی صادر شد .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.