واکنش رجایی به بیانیه ضدایرانی اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل

عضو فراکسیون اصولگریان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه انحصار طلبی استکبار جهانی مانع از ورود اعضای جدید به اردوگاه هسته‌ای دنیا می‌شود، قیاس برنامه‌های هسته‌ای ایران با کره شمالی را به منظور انحراف افکار جهانی دانست.

به گزارش مرکزی دیلی ، عباس رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت درباره بیانیه شورای امنیت که فعالیت‌های هسته‌ای ایران را هم‌ردیف کره شمالی دانسته است، گفت: استکبار جهانی به دنبال حاکمیت بر دنیا و در پی گسترش انحصار طلبی خود در تمام موضوعات است و با این رویکرد، قطعا حاضر نیست افراد جدیدی وارد اردوگاه هسته‌ای دنیا شوند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: استکبار می‌داند که اگر نظام‌های انقلابی مانند ایران به اوج برسند و در جایگاه نهایی تکنولوژی هسته‌ای قرار گیرند، می‌توانند کشورهای توسعه نیافته را در حوزه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تجهیز کنند و این امر، منافع اقتصادی استکبار جهانی را به خطر خواهد انداخت.

وی ادامه داد: مقامات ایرانی همواره اعلام کردند تهران به دنبال سلاح کشتار جمعی و هسته‌ای نیست؛ غرب نیز به خوبی این مساله را می‌داند و در یکی از مذاکرات ۱+۵ نیز اعلام شد تهران خواستار تولید چنین سلاح‌هایی نیست ولی به دلیل منافع اقتصادی و سیاست استکباری؛ علیه جمهوری اسلامی جو سازی می‌کنند.

رجایی با اشاره به برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی تصریح کرد: کره شمالی به هیچ وجه قابل مقایسه با جمهوری اسلامی نیست؛ زیرا ایران از نظر قدرت و توان علمی در سطح ویژه‌ای قرار دارد و برنامه‌های پیونگ یانگ نیز ربطی به برنامه تهران ندارد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ایران همواره اعلام کرده در برنامه‌های نظامی به دنبال مسابقات تسلیحاتی به‌ویژه هسته‌ای، میکروبی و امثالهم نیست و چنین فرافکنی‌هایی از سوی غرب به منظور انحراف افکار جامعه جهانی و مقدمه حضور بیشتر آنها در خاورمیانه و ایران است؛ لذا وزارت خارجه جمهوری اسلامی باید با قاطعیت اعلام موضع کند و جلوی این شایعه پراکنی‌ها را بگیرد.

اخیرا پنج عضو دائم شورای امنیت در بیانیه‌ای برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران را که همواره تحت نظارت بازرسان آژانس قرار دارد، هم ردیف برنامه هسته‌ای کره‌شمالی قرار دادند و این برنامه را چالش جدی برای رژیم منع اشاعه خواندند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.