آغاز فعالیت تیم نظارتی کارزار رسانه‌ای در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، کیانوش امینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اهمیت آشنای افراد با این ماده مخدر صنعتی به ویژه نسل جوان اظهار داشت: این تیم نظارتی با همکاری و تعامل نمایندگانی از استانداری، بهزیستی، شورای هماهنگی مواد مخدر بر روند اجرای این طرح در پایگاه‌های سیار و دائم دراستان وشهرستان‌های تابعه نظارت خود را شروع کرده‌اند.

وی افزود: تاکنون و در راستای اجرای این طرح برنامه‌ها و همایش‌های متعددی انجام شده که این مهم با استفاده از منابع خبری و تبلیغاتی توانسته به نحو مطلوبی در راستای افزایش آگاهی عمومی درمورد خطرات و مضرات مصرف ناشی از مصرف شیشه گام بردارد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: با استقرار پایگاه‌های سیار به دنبال تحقق ایجاد ارتباط بی واسطه و مستقیم با اقشارمختلف جامعه و اطلاع رسانی در مورد خطرات مصرف شیشه در بین زنان و به ویژه جوانان بوده‌ایم که تا حد زیادی اهداف این طرح تاکنون محقق شده است.

امینی با اشاره به تعداد پایگاه‌های سیار و ثابت به منظور اطلاع‌رسانی در مورد این مهم گفت: در حال حاضر ۱۵۹ واحد سیار و ثابت در این راستا فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که از این تعداد ۹۹ پایگاه ثابت و ۶۰ پایگاه سیار در مدت زمان یک هفته آگاهی‌های لازم را به شهروندان ارائه می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا نیز ۳۰ سمن و انجمن مردم نهاد نیز فعال هستند که بعد از مدت زمان یک هفته‌ای این کارزار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به صورت سراسری در کل کشور این مهم اجرایی و به آگاه‌سازی مردم پرداخته می‌شود.

معاون امورپیشگیری بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: این کارزار رسانه‌ای با هدف این نکته که پیشگیری باید دراولویت قرار گیرد و این نکته که رسانه‌ها نقش بسیار مهمی را بر روی تغییرنگرش‌ها و رفتارهای جامعه دارد در استان فعالیت نظارتی خود را آغاز کرده است.

امینی با اشاره به اینکه باید در راستای ترک اعتیاد تمام جامعه دخیل باشند گفت: این مهم با تعامل و هم‌افزایی مردم و مسئولان ایجاد می‌شود که مخاطبان اصلی آن جوانان و نوجوانان هستند.

وی افزود: خانواده‌ها نقش بسیار مهمی را در تمام عرصه‌های جامعه به ویژه در پیشگیری از اعتیاد دارند و این طرح با استفاده از ظرفیت‌های مشخص و منابع مالی و استانی پیام هایی را در سطح گسترده در راستای اثرات مخرب مصرف شیشه در بین شهروندان تبیین می‌کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.