برگزاری همایش توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک در استان

به گزارش مرکزی دیلی، بهروز رفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه داشتن جامعه ای ایمن که مردم در عرصه های مختلف حیات مانند سکونت و زندگی، تحصیل علم و دانش، کار و فعالیت، ورزش و تفریح، تردد و مسافرت در امنیت و آسودگی باشند، حق اولیه هر انسان است، افزود: برای تامین امنیت و آرامش در جامعه نیازمند همکاری اقشار جامعه و آموزش های لازم برای آشنایی آنان با قوانین است.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای فرهنگ ترافیک از سرمایه های مهم و ارزشمند اجتماعی است، گفت: بی توجهی به قوانین ترافیکی ممکن است این سرمایه را از بین برده و هزینه های بسیاری را به جامعه و افراد تحمیل کند.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: یکی از معضلات مهم تهدید کننده سلامت و ایمنی سوانح و حوادث رانندگی بوده و بهزیستی استان با توجه به سهم خود به عنوان یکی از دستگاه های متولی  پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه با تاکید بر آگاه سازی اقشار جامعه فعالیت های را انجام می دهد.

رفیعی اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش آگاه سازی معلولان، آسیب دیدگان و زنان سرپرست خانوار ناشی از حوادث ترافیکی، دانشجویان و کارکنان مهدهای کودک و ارتقای سطح دانش و آموزش در زمینه مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی با اشاره به اینکه سند توسعه ارتقای فرهنگ ترافیک با همکاری دستگاه های اجرایی استان و نظارت و راهبردی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تدوین شده است، افزود: کاهش حوادث وسوانح ترافیکی ارتقای فرهنگ عمومی ترافیک بین شهروندان، اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی از مهمترین اهداف این همایش است.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی همکاری حضور پلیس راه و نیروی انتظامی در مهدهای کودک، تلاش برای ساماندهی سرویس مهدهای کودک و آموزش رانندگان سرویس، کودکان با پلیس راهور دراین زمینه، حضور کودکان مهدهای کودک در مدرسه ترافیک و آشنایی آنان با قوانین راهنمایی و رانندگی، اجرای واحد کار آموزشی پلیس ومقررات راهنمایی و رانندگی در مهدهای کودک درقالب فعالیت های متعدد، اجرای طرح همیار پلیس در مهدهای کودک و نصب نشانگر سرویس از برنامه های این سازمان در زمینه آشنایی کودکان طی شش ماهه اخیر بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.