کاهش ۲۷ درصدی تصادف های منجر به فوت در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از روز شنبه ستاد اطلاع رسانی سند ارتقای فرهنگ ترافیک اراک،ˈغلامرضا فتح آبادیˈ افزود: فوت شدگان حوادث ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی در سال جاری ۱۴۵ نفر گزارش شده درحالیکه در مدت مشابه پارسال قربانیان ترافیکی این استان ۱۹۹ نفر بوده است.

وی توضیح داد: استان مرکزی یکی از مسیرهای اصلی تردد در کریدور ارتباطی شمال، جنوب و مرکز کشور محسوب می شود و به همین دلیل میزان حوادث جاده ای آن به دلیل حجم تردد بالا قابل ملاحظه است.

فتح آبادی بیان کرد: سند ارتقای فرهنگ ترافیک اراک امسال با هدف حساس سازی و رعایت قوانین ترافیکی در این شهرستان اجرا یی شده که آثار مثبت متعددی را داشته است.

وی گفت: اقدامات ضروری برای کاهش تلفات انسانی حوادث ترافیکی شامل ساماندهی بافت سطح جاده ها و روسازی راهها، اصلاح و ساماندهی هندسی عرض و شانه خاکی راهها، نصب علایم و تجهیزات ایمنی و پوشش روشنایی، کنترل هوشمند جاده ها، معاینه فنی آنها و توسعه استراحتگاههای مناسب در راهها از اقدامات این سند است.

وی بیان کرد: ۴۴درصد از قربانیان جاده ای امسال استان مرکزی را ساکنان غیربومی و سرنشینان خودروهای عبوری شامل می شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی گفت: با توجه به تبعات گسترده خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی جبران ناپذیر جدی گرفتن آموزش و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باید در سراسر کشور به عنوان یک اولویت مهم دنبال شود.

سند ارتقای فرهنگ ترافیک اراک با هدفگذاری کاهش ۲۵ درصدی تصادفات ترافیکی در سال ۹۳با ۹۰۰ برنامه فرهنگی و اجرایی توسط ۴۰ دستگاه اجرایی استان مرکزی تدوین شده و پس از تصویب در شورای توسعه و برنامه ریزی این استان از ابتدای امسال اجرایی شده است.

تربیت ۲۷ هزار و ۲۰۰ پلیس یار، آموزش ۳۰ هزار نوآموز در شهرک ترافیک اراک، برگزاری ۳۵ مسابقه فرهنگی با موضوع ترافیک و ۲۰ همایش از جمله محورهای این سند است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.