تدوین برنامه ۳ ساله برای ساماندهی بازار تاریخی اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از علیرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: بازار تاریخی اراک یکی از بناهای نخستین شهر اراک است که در زمان فتحعلی شاه قاجار و توسط یوسف خان گرجی در سال ۱۲۲۸ هجری قمری بنا شده است.

وی تصریح کرد: بازار اراک یکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان است که تلاش برای ثبت جهانی آن به‌صورت جدی در دستور کار این معاونت قرار گرفته و قرار است به زودی نمایندگانی از سازمان یونسکو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از این بازار بازدیدی داشته باشند.

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی از تدوین برنامه سه ساله برای ساماندهی بازار تاریخی اراک خبر داد و خاطرنشان ساخت: به منظور اجرایی شدن این برنامه‌ها ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده که اعتبار در نظر گرفته شده برای سال جاری ۸٫۵ میلیارد تومان بوده که تاکنون تنها ۳۰۰ میلیون تومان آن ابلاغ شده است.

عزیزی گفت: پاکسازی دیوار بازار، پشت‌بام‌ها، نمای بازار، تعویض درها و نصب درهای چوبی با امنیت بالا، جمع‌آوری ۵۲ جرز غیرقانونی ایجاد شده، اصلاح کف‌پوش بازار و…. بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح ساماندهی بازار اراک است.

وی تاکید کرد: به منظور حفظ و نگهداری بازار تاریخی اراک هیئت امنای بازار تشکیل و راه‌اندازی شده و با توجه به اینکه تمام صنوف فعال در بازار عضو این هیئت امنا هستند، امیدواریم برنامه‌های پیش‌بینی شده راحت‌تر اجرایی شوند.

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: خوشبختانه امروز بازاریان به این واقعیت پی برده‌اند که حفظ این اثر تاریخی نقش موثری در جذب گردشگر داشته و موجب رونق هر چه بیشتر آن خواهد شد.

عزیزی بیان کرد: بدون شک در صورتی که موفق به ثبت جهانی این اثر تاریخی شویم، گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای بازدید از بازار به شهر اراک سفر خواهند کرد، که این مسئله موجب رونق صنعت گردشگری و گردش اقتصاد استان خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.