آبایی: مناسب سازی محیط شهری برای معلولان تکلیف مهم شورا است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، «مسعود آبایی» عصر دوشنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: مدیریت شهری اراک باید برنامه مدون و حساب شده ای برای تقویت خدمات به معلولان در اصلاح معابر شهری، رفع موانع معماری و خدمات استاندارد در آمد و شد و سایر نیازها داشته باشد و تاکنون آنگونه که باید کار سازنده ای برای این قشر صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: ۲۷ میلیارد ریال امسال برای مناسب سازی پیاده روها و ۱۰ میلیارد ریال نیز برای رفع مشکلات معلولان اعتبار ویژه در نظر گرفته شده که می طلبد با برنامه و شتاب بیشتر برای بهبود خدمات کیفی به معلولان هزینه شود.

نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: معلولان بخش از جمعیت خدمات گیر شهر هستند که نباید محدودیت جسمی آنها به دلیل نبود برنامه موثر مدیریت شهری برایشان مشکل آفریت باشد.

آبایی عنوان کرد: کمیسیون های مختلف شورای اسلامی کلانشهر اراک باید در راستای شناسایی دقیق مشکلات شهری و بسترسازی برای رفع این معضلات و ارائه خدمات مطلوب به معلولان گام های موثری بردارند.

در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک در خصوص کمک شهرداری به زائران حسینی بحث و تبادل نظر شد و اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری در این راستا مورد تاکید قرار گرفت.

طرح اتصال بلوار مهارت به خیابان هپکو و پل شهید بختیاری، ایجاد میادین عرضه میوه و تره بار در نقاط مختلف شهر و اعلام برنامه های سال ۹۴ سازمان میادین میوه و تره بار تا ۱۵ روز آینده و طرح تشویق و حمایت از ورزشکاران و مدال آوران ورزش در سطح آسیایی و جهانی از مهمترین مصوبات این نشست بود.

در این نشست مقرر شد شهرداری نسبت به تهاتر ۱۷ حلقه چاه آب آلوده آب و فاضلاب اراک جدی تر وارد شود و از آب این چاه ها برای آبیاری فضای سبز استفاده کند.

انجام اقدامات لازم شهرداری اراک برای استفاده از پساپ تصفیه خانه فاضلاب اراک و ارائه خدمات رایگان اتوبوس های عمومی درون شهری اراک در روز ۲۶ آذر مصادف با روز حمل و نقل و پایانه ها از دیگر مصوبات این نشست بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.