تدوین برنامه جامع تعیین الگوی مصرف بهینه آب در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی وب ه نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک،کیومرث محمودی در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلان شهر اراک با اشاره به اقلیم نیمه خشک استان مرکزی و بحران آب اظهار داشت: اقلیم شهر اراک بر اساس طبقه بندی دومارتن نیمه خشک و بر اساس طبقه بندی آمبرژه خشک و سرد است.

وی افزود: خشکسالی‌های پی درپی استان مرکزی وضعیت آب مانند سایر نقاط کشور خوب نیست باید برای مدیریت بهینه مصرف تدابیری اندیشید.

رئیس شورای اسلامی اراک تصریح کرد: مشکلات بی‌آبی به عنوان بزرگ‌ترین مشکلات آینده همه جوامع به ویژه برای کشورهایی که درمناطق خشک و نیمه خشک قرار دارند بوده است.

محمودی با اشاره به محدودیت منابع آبی گفت: محدودیت منابع آبی سبب می‌شود غذای کافی برای اکثر جمعیت جهان که در مناطق خشک و نیمه خشک هستند وجود نداشته باشد و با افزایش قیمت در کشورهایی که منابع کافی نداند روبرو می‌شویم.

وی افزود: بدون شک آب یکی از ابزارهای قدرتمند برای استثمار و استعمار در آینده می‌شود دراین راستا حفظ منابع آبی و محیط زیست باید یکی از دغدغه‌های اصلی کشورهایی که در مناطق خشک و نیمه خشک قرار دارد باشد.

رئیس شورای اسلامی اراک تصریح کرد: باید با استفاده بی‌رویه از منابع آبی مقاله کرد چرا که مصرف بی‌رویه و حفر چاه‌های عمیق سبب آسیب رساندن به لایه‌های آبی زیرزمینی می‌شود.

محمودی با اشاره به آثار بحران آب برکشاورزی گفت: باید برای جوگیری از هدر رفتن آب در بخش کشاورزی به جای آبیاری سنتی از روش‌های نوین برای کشاورزی استفاده کرد.

وی افزود: برای عبور از بحران کم‌آبی نیاز به همکاری مردم داریم اما متأسفانه همکاری مردم برای حل این مشکل آنگونه که باید باشد در جامعه احساس نمی‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.