برگزاری همایش بررسی عوارض و ناهنجارهای ماهواره در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا،یک مدرس دانشگاه در این نشست گفت: رسانه های بیداری و تصویری به عنوان نخستین اولویت دشمنان در جنگ نرم مورد توجه هستند و برای سلامت اجتماعی برنامه های مصون سازی و بیداری فرهنگی نیاز است.

ˈمصطفی مشایخیˈ افزود: امروز دشمن به جای حرکت در جنگ نظامی، پیشتاز جبهه های جنگ نرم شده است تا هویت و فرهنگ کشور را نشانه رود.

وی ادامه داد: جنگ نرم با جنگ دفاعی و نظامی در سه مقوله ابزار، هدف و قلمرو تفاوت اساسی دارد که این وجه تمایزها خود عاملی برای گسترش فعالیت های مخوف دشمنان در این حوزه است.

مشایخی بیان کرد: گستردگی قلمرو جنگ را در افزایش تعدادهای شبکه های ماهواره ای شاهدیم و روند افزایش این شبکه ها زنگ خطری برای جامعه اسلامی و هویت کشور است.

مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: تصرف افکار، عقاید و اندیشه های مخاطبان این شبکه ها به ویژه جوانان از اهداف اصلی گردانندگان جنگ نرم است تا با تاثیر بر فرهنگ و آرای لایه های اجتماعی، سرعت پیشبرد اهداف شوم خود را شتاب دهند.

به گفته مشایخی نبرد در جبهه های جنگ نرم کمتر از رشادت در عرصه دفاعی و نظامی نیست و لازم است تا جوانان و آینده سازان کشور با شناخت ماهیت پلید و شیطانی شبکه های مخوف ماهواره ای از جمله پیشتازان این نبرد حساس باشند.

این مدرس دانشگاه افزود: تقویت درون مایه برنامه های تولیدی در کشور، آگاه سازی نهاد خانواده از زیانهای شبکه های ماهواره ای و افزایش بصیرت نسل جوان از جمله راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: توجه به جنگ نرم و افزایش آگاهی بخشی جامعه هدف بهزیستی از اولویت هایی است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

دکترˈبهروز رفیعیˈ افزود: تامین شرایط بهبود زندگی در محیط خانواده و کاهش ناهنجاری های اجتماعی ارتباط مستقیمی با فرآیند جنگ نرم دارد که بهزیستی با آموزش خانواده ها و مددجویان خود سعی دارد تا بروز ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی ناشی از تاثیرات شبکه های ماهواره ای بکاهد.

به گفته رفیعی ، آگاهی بخشی توانجویان و جامعه تحت پوشش بهزیستی در قالب مهارت های زندگی در دستور کار است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.