استاندار مرکزی: اکثر کتابخانه‌های استان مرکزی از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمدحسین مقیمی، استاندار مرکزی عصر روز گذشته، ۲۵ آبان در نشست شورای اداری استان در سالن غدیر استانداری مرکزی، گفت: خوشبختانه در استان مرکزی با توجه به وجود ظرفیت‌های مناسب در حوزه صنعت و بهره‌مندی از صنایع مادر زمینه‌های مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی وجود دارد که باید از آنها نهایت بهره را داشت.

وی افزود: استان مرکزی از جمله موفق‌ترین استان‌های کشور در حوزه تأمین منابع مالی، جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و توسعه اقتصادی است و باید تلاش کرد از ظرفیت‌های موجود در جهت توسعه هرچه بیشتر اقتصادی کشور و جذب سرمایه‌گذاران خارجی استفاده کرد.

مقیمی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج نیز، اظهار کرد: همه مسئولان و مدیران نسبت به برگزاری باشکوه ویژه‌برنامه‌های این هفته موظف هستند.

وی همچنین در ادامه، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی نیز با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به‌ویژه ‌‌بین نسل جوان، افزود: متأسفانه امروز اکثریت کتابخانه‌های موجود در سطح شهرستان‌های استان از نظر تجهیزات از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند که باید نسبت به این مهم توجه ویژه‌ای داشت.

استاندار مرکزی‌ بر لزوم توسعه کتابخانه‌‌ها و افزایش جذابیت در جهت جذب نسل جوان تأکید کرد و گفت: شهرداران شهرستان‌های استان موظف هستند نیم درصد از درآمد خود را در آغاز هر ماه در اسرع وقت به حساب نهادهای کتابخانه‌های عمومی استان واریز کنند.

به گزارش ایکنا میرزاخانی، رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان مرکزی نیز در این نشست، اظهار کرد: خوشبختانه این استان در‌خصوص جذب سرمایه‌گذاران خارجی از جمله استان‌های موفق کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت مطلوب استان در جذب سرمایه‌گذاران خارجی، بیان کرد: تاکنون در این سازمان به غیر از سرمایه‌گذاری‌های داخلی ۳۵ طرح سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده که ازاین تعداد۲۷ طرح فعال هستند که فعالیت آنها توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان رصد می‌شود.

میزاخانی با اشاره به سبقه درخشان و طولانی استان مرکزی در فرهنگ سرمایه‌گذاری صنعتی، افزود: دسترسی آسان به بازارهای پایتخت، وجود گمرکات فعال در استان، تسهیل در امر صادرات و واردات و وجود نیروهای انسانی متخصص و … از جمله ظرفیت‌های استان در حوزه سرمایه‌گذاری صنعتی به‌شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: وجود ۲ هزار ۸۰۰ واحد صنعتی خرد و کلان در استان باعث شده تا این استان جزء موفق‌ترین استان‌های کشور در حوزه صنعتی و اقتصادی محسوب شود.

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان در پایان، یادآور شد: حرکت در جهت رشد تولید و افزایش توسعه اقتصادی کشور و همچنین جذب سرمایه‌گذاران داخلی و به ویژه خارجی تنها منوط به این سازمان و یا نهادهای اقتصادی نسیت و همه دستگاه‌های مرتبط باید به کمک این سازمان شتافته و نسبت به جذب سرمایه‌گذاران خارجی تلاش کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.