محمودی: زیبا سازی و مدیریت کلانشهر اراک مشارکت همه بخشها را می طلبد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، «کیومرث محمودی» عصر دوشنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلان شهر اراک افزود: شهرداری مرجع خدمات به همشهریان است اما بسیاری از وظایف شهری در تکلیف دستگاه های اجرایی است و مردم نیز باید مشارکت فعالانه در مدیریت شهری داشته باشند.

های شهری یکی از مواردی است که وی بیان کرد: وجود سیم ها و تیرهای برق متعدد در معابر و خیابان هاموجب نازیبایی فضای شهری است و این مهم نیازمند مدیریتی موثر است.

رییس شورای اسلامی کلان شهر اراک ادامه داد: شبکه برقرسانی کلانشهر اراک به صورت هوایی است و نیاز است در برنامه ای هدفمند طرح جامع ایجاد شبکه زیرزمینی برای تاسیسات شهری با عنایت مسوولان اندیشیده شود.

محمودی گفت: مردم نیز با ساخت و سازها و طراحی بناهای جدید، توجه به بافت های فرسوده و انتخاب تابلوهای متنوع و جذاب در جذاب سازی محیط های تجاری و زیبایی بخشی به کالبد بصری شهر باید بکوشند.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: استفاده از رنگ های گرم در فضا سازی شهری اراک برای تقویت روحیه مردم ضروری است.

«علیرضا نوربهشت» عنوان کرد: استفاده از این رنگ ها علاوه بر اینکه موجب زیبایی بیشتر فضاهای شهری می شود، از عمر بالاتری برخوردار است و صرفه جویی اقتصادی در هزینه ها را نیز در پی دارد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: بهبود منظر شهری یکی از حقوق حقه مردم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

«اسماعیل تاج آباد» افزود: ایجاد کانال مشترک برای تاسیسات آب، برق و مخابرات از جمله مواردی است که در زیبایی شهر نقش موثری برعهده دارد.

وی بیان کرد: در این راستا مسوولان امر باید تعامل گسترده ای با شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک داشته باشند.

هدایت آب های سطحی انتهای خیابان جهاد به شبکه فاضلاب شهری توسط شهرداری در شش ماه آینده، ارائه گزارش اقدامات شهرداری از هفته آینده در خصوص طرح خیابان ۵۵ متری و واگذاری چاه شماره ۳ راه آهن برای آبیاری و حفظ باغات سنجان و کرهرود از مهمترین مصوبات نشست صحن علنی عصر امروز دوشنبه شورای اسلامی کلان شهر اراک بود.

در این نشست در خصوص طرح خیابان ۵۵ متری کلانشهر اراک بحث و تبادل نظر شد و مقرر گردید شهردار از هفته آینده گزارش اقدامات مجموعه خود را در این راستا در صحن شورا ارائه دهد.

در این نشست مقرر شد هرگونه تغییر در بافت های فرسوده سنجان و باغ خلج باید با مصوبه شورای اسلامی کلانشهر اراک

باشد و در کمیسیون ماده پنج بررسی شود.

ارائه گزارشی از اقدامات، مشکلات و چالش های پیش روی هوشمند سازی سیستم ترافیک و مدیریت کنترل ترافیک در صحن شورای اسلامی کلان شهر اراک از دیگر مصوبات این نشست بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.