پایان اجرای عملیات سیویل در آلومینیم‌سازی اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، حمیدرضا بادکوبه‌ عصر امروز در مراسم آغاز به کار خط ۳ کارگاه احیاء آلومینیم‎سازی اظهار کرد: مابقی دیگ‌های الکترولیز تا آخر آذرماه امسال در مدار تولید با سیستم پالایش و تصفیه گازهای آلاینده مجهز به سیستم اتوماسیون قرار می‌گیرند.

وی افزود: در ۲ دهه گذشته تلاش‎های زیادی برای تغییر شرایط تکنولوژیکی دیگ‎های قدیم کارگاه احیاء صورت گرفته که به دلایل متعدد امکان بهینه‌سازی دیگ‌های احیا قدیم میسر نشد.

مدیرعامل آلومینیم‌سازی اراک تصریح کرد: هزینه‌های بازسازی هر خط تولید در حدود ۵۰ میلیون دلار پیش بینی شد، پس از اجرای طرح نوسازی ۱۱۰هزار تنی ایرالکو توسط پیمانکار چینی شرکت NFC با موفقیت راه‌اندازی شد  و در اواخر سال ۹۱ هیئت دولت این شرکت را ملزم به بهینه‌سازی خطوط قدیم احیاء کرد.

بادکوبه‌ با اشاره به فازهای اجرای طرح گفت: برای احیاء ۳ خط تولید احیاء در دو فاز پیش بینی شده که فاز نخست بهینه‌سازی خط ۳ و فاز دوم بهینه‌سازی خطوط ۴ و ۵ است.

وی افزود: اجرای فاز نخست پروژه بهینه‌سازی شامل انتقال تکنولوژی، طراحی مهندسی، ساخت ۱۴۰ دیگ الکترولیز به همراه تجهیزات دیگر بود.

مدیرعامل آلومینیم‌سازی اراک تصریح کرد: از مزایای این پروژه کاهش مصرف انرژی دیگ‌ها از ۱۹ به ۱۵ کیلووات ساعت، مصرف آند از ۶۰۰ به ۵۰۰ گرم به ازای هر کیلو آلومینیوم، کاهش مصرف آلومینا و در نهایت صرفه جویی ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه تولید است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.