پیشنهاد رجایی برای سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی پالایشگاه آب

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک عباس رجایی در نشست ستاد اجرایی توسعه کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: امروز کشور در شرایط کم‌آبی قرار دارد که یکی از راه‌‌های جبران کم آبی تبدیل آب شور به آب شیرین است.

وی تصریح کرد: نبود آب کافی برای توسعه طرح‌های کشاورزی در ایران یکی از دغدغه‌های اساسی کشور در حوزه کشاورزی است که برای برطرف کردن این مشکل لازم است اقدامی اساسی انجام داد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید سرمایه گذاری مناسبی برای شیرین کردن آب در کشور صورت بگیرد، گفت: تاسیس پالایشگاه برای آب و احداث خط لوله برای انتقال آن همانند تاسیس پالایشگاه برای نفت حائز اهمیت است و باید در این زمینه سرمایه گذاری شود.

رجایی با بیان اینکه درحال حاضر سرمایه‌گذاری کشور در مسیر توسعه طرح‌های عظیم پالایشی نفت و گاز است، گفت: با این سرمایه‌گذاری‌ محصول نفت خام با نرخ ۱۰۰ دلار در هر بشکه به فروش می‌رسد این در حالی است که با سرمایه‌گذاری در پالایشگاه آب تنها در محصول گوجه گلخانه‌ای و تولید و صادرات رب گوجه می‌توان ۳۰۰ دلار درآمد کسب کرد و ارزآوری بالایی داشت.

وی همچنین بر لزوم استفاده از روش‌های نانو و بیوتکنولوژی در حوزه تولیدات کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: برای استفاده‌ از این روش‌ها باید نسبت به اجرای مفاد قانون ایمنی زیستی در کشور توجه جدی داشت و این قوانین را به مرحله اجرا درآورد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس ماده دو قانون ایمنی زیستی دولت باید فناوری نانو را در زیرشاخه‌های کشاورزی اجرایی کند چراکه در صورت عدم استفاده از این فناوری کشور از امتیاز جهانی این فناوری‌ها محروم خواهد شد.

به گفته وی با روش‌های صحیح مدیریت کشاورزی در کشور و نیز به کارگیری روش‌های صحیح بهره‌وری آب و تولید می‌توان تا سال ۹۶ صادرات محصولات کشاورزی را حداقل به ۲۰ میلیارد دلار افزایش داد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.