آغاز ثبت‌نام جشنواره اختراعات منطقه‌ای کوهرنگ

به گزارش مرکزی دیلی، قاسم مسیبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: جشنواره اختراعات منطقه‌ای کوهرنگ در روزهای ۱۸ تا ۲۱ آذر ماه و با شرکت مخترعینی از استان‌های مرکزی، اصفهان، چهار محال و بختیاری و قم و به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: صاحبان اختراعات ثبت شده از سال ۱۳۸۸ به بعد می‌توانند با مراجعه به سایت بنیاد نخبگان استان مرکزی به نشانی markazi.bmn.irتا مهلت تعیین شده در این جشنواره ثبت نام کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی با بیان اینکه این دوره با تغییراتی نسبت به دوره‌های قبلی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به آیین‌نامه جدید حمایت از مخترعین بنیاد ملی نخبگان، شیوه ارزیابی و داوری طرح‌ها بر اساس قابلیت تجاری سازی و تبدیل شدن به شرکت نوپا و یا دانش بنیان است، همچنین داوری‌های اولیه برای حضور در جشنواره به صورت متمرکز و توسط بنیاد ملی نخبگان انجام خواهد پذیرفت.

مسیبی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده در آیین‌نامه جدید حمایت از مخترعین اظهار داشت: برای اختراعات سطح سه جایزه نقدی به مبلغ ۷ تا ۱۵ میلیون ریال و تسهیلات مالی تا مبلغ ۵۰ میلیون ریال و لحاظ امتیاز در آیین‌نامه جایزه‌های تحصیلی تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: به منظور حمایت از اختراعات سطح دو نیز جایزه نقدی به مبلغ ۱۵ تا ۳۰ میلیون ریال و تسهیلات مالی مطابق مقررات معاونت علمی و لحاظ امتیاز در آیین‌نامه جایزه‌های تحصیلی و لحاظ امتیاز در آیین‌نامه خدمت نظام وظیفه در نظر گرفته شده است، پشتیبانی از اختراعات برگزیده سطح یک نیز در چهار دسته نقدی به مبلغ ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال، تسهیلات مالی مطابق مقررات معاونت علمی، لحاظ امتیاز در آیین‌نامه جایزه‌های تحصیلی و لحاظ امتیاز در آیین‌نامه خدمت نظام وظیفه تقسیم بندی می‌شوند.

وی از تمامی مخترعین استان مرکزی و صاحبان ایده و صنعتگران و سایر علاقمندان برای حضور در این جشنواره دعوت به عمل آورد.

به گفته وی جشنواره اختراعات منطقه‌ای توسط بنیاد ملی نخبگان و به منظور شناسایی و حمایت از طرح‌های فناور برگزار می‌شود که از سال ۹۰ تاکنون از استان مرکزی بالغ بر ۴۰ نفر توانسته‌اند به عنوان مخترع سطح سه تحت پوشش حمایتی بنیاد ملی نخبگان قرار بگیرند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.