رضایی: وضعیت خمین در زمینه مهاجرت، قرمز است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه مرکزی، محمد ابراهیم رضایی  در دیدار معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی استان اظهار کرد: شهر امام(ره) به عنوان نگین استان مرکزی در شرایط خاصی قرار دارد که شایسته این شهر نیست و باید در شأن و جایگاه نام امام (ره) باشد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت کنونی این شهرستان ۱۰۴ هزار نفر است که نسبت به اوایل انقلاب کاهش داشته است گفت: متأسفانه مهاجرت از این شهرستان در شرایط قرمز قرار دارد و علیرغم اینکه رشد جمعیت از اوایل انقلاب تاکنون مثبت و رو به افزایش بوده است اما، در این شهرستان کاهش جمعیت و افزایش مهاجرت را داشته‌ایم که توقف آن نیازمند تدبیری جدی است.

رضایی به کارخانه ساپپا خمین اشاره کرد و گفت: مشکلات این کارخانه بعد از مدتی طولانی رفع شد که این موضوع شایسته قدردانی از وزیر صنعت است اما، پتروشیمی شهرستان بعد از گذشت هشت سال همچنان نیمه فعال است در صورتی که این کارخانه محور توسعه شهر است و باید حداقل برای حفظ جمعیت شهرستان این موضوع و فعال شدن آن جدی پیگیری شود.

نماینده خمین تأکید کرد: برای حفظ جمعیت روستاهای شهرستان لازم است که اقتصاد روستاییان را دریابیم قطعاً عدم توجه به این موضوع مهاجرت آنها را در پی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا؛ در ادامه این جلسه محمدرضا جعفری رئیس اتاق بازرگانی اراک نیز با اشاره به کاهش نرخ تورم و وجود ثبات و آرامش در فضای کنونی اقتصاد کشور گفت: خروج غیرتورمی از رکود تنها با توسعه صادرات غیرنفتی میسر می‌شود.

وی به مشکلات اقتصادی و صنایع استان اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی سال‌های گذشته و تحریم، ماشین‌آلات صنعتی و خطوط تولید فرسوده شده اند که نیاز است با افزایش نقدینگی و ارائه تسهیلات در جهت تجدید ساختار و بهسازی و نوسازی تجهیزات عمل کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان تصریح کرد: نمایشگاه‌ها در بحث توسعه صادرات غیرنفتی موثرند اما، صرفاً در پایتخت برگزار می‌شوند در حالی که لازم است در کل کشور پراکنده باشند.

به گزارش ایسنا؛ منوچهر توسطی رئیس خانه صنعت استان نیز گفت: برخی قوانین خود مانعی بر سر راه تولید هستند که لازم است مورد اصلاح قرار گیرند.

وی اضافه کرد: مشکل نقدینگی از مشکلات اساسی فعالان اقتصادی است که فشار بسیاری به تولیدکنندگان تحمیل می‌کند و باید دولت به مانند گذشته تسهیلات بانکی در اختیار آنها قرار دهد.

به گزارش ایسنا؛ در ادامه این دیدار فعالان عرصه اقتصادی استان به بیان مشکلات و موانع بر سر راه تولید پرداختند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.