پارکینگ‌های عمومی اراک با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی ساخته می‌شود

به گزارش مرکزی دیلی، حجت‌الله مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به عملیات ساخت پارکینگ طبقاتی اظهار داشت: عملیات ساخت سقف طبقه پنجم پارکینگ “ثنا” به پایان رسیده و درحال ساخت سقف طبقه هفتم هستیم.

وی افزود: پروژه پارکینگ طبقاتی تجاری “خاتم” یک پروژه با مشارکت بخش خصوصی است که شهرداری اراک وظیفه نظارت بر ساخت و روند آن را دارد؛ این پروژه در مرحله تکمیلی قرار دارد و به زودی به بهره‌برداری می‎رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اراک تصریح کرد: احداث این دو پارکینگ طبقاتی تجاری در مرکز شهر می‌تواند نقش مهمی در کاهش ترافیک و تأمین پارکینگ مورد نیاز داشته باشند؛ زیرا این دو پروژه دارای واحدهای تجاری بوده و بخشی از واحدهای تجاری هسته مرکزی شهر را تأمین می‌کند.

مرادی با اشاره به تکمیل تقاطع غیرهمسطح میرزای شیرازی گفت: پروژه مشارکتی “ثنا” یکی از پروژه‌هایی است که علاوه بر تأمین تعدادی واحد تجاری ۴۰۲ واحد پارکینگ را تأمین می‌کند که با پارکینگ “خاتم” جمعاً حدود ۱۲۰۰ واحد پارکینگ هوشمند در مرکز شهر احداث می‌شود.

به گفته او، برای احداث این پروژه، ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اراک اظهار داشت: در بخش مرکزی کلانشهر اراک،  شاهد حجم سنگین تردد خودروها هستیم که میزان آلودگی هوا را افزایش می‌دهند.

مرادی تصریح کرد: طرح‌های ترافیکی نیز منجر به یک‌طرفه شدن خیابان‌های بخش مرکزی و اصلی شهر شده که حجم ترافیکی خودروها را به خیابان‌های دیگر انتقال می‌دهد.

وی تصریح کرد: پارکینگ طبقاتی با انتقال مکانیزه خودروها، استفاده از فضای بهینه و حداقل برای پارک خودروها، امکان استفاده از ارتفاعات بیشتر و فضای زیرزمین در تأمین جای پارک و عدم تصادفات احتمالی خودروها سبب استقبال  مردم از آنها می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اراک همچنین با اشاره به توسعه زیرساخت‌های شهری گفت: گردشگری یکی از فعالیت‌های مهم اقتصادی و اجتماعی در توسعه زیر ساخت‌های شهری و تسهیل عبور و مرور است که می توان آن را از عوامل زیبا شدن چهره شهر و جذب گردشگر دانست.

مرادی افزود: تقاطع غیرهمسطح میرزای شیرازی هم اکنون پیشرفت فیزیکی ۴۴ درصدی داشته و به سبب وجود اراضی داخل طرح در ضلع جنوب شرقی و شمال غربی پیشرفت فیزیکی طرح با کندی پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: برای این پروژه ۳۰۲۰ مترمکعب خاکبرداری، ۸۲۰۳۳۸ کیلوگرم آرماتوربندی،۶۹۷۵ مترمربع قالب بندی و ۹۲۳۵ مترمکعب بتن ریزی انجام شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اراک در خاتمه با اشاره به عملیات‌های عمرانی این پروژه توضیح داد: عملیات تیرسازی در ضلع شمال شرقی، تکمیل عملیات جابجایی فیبر نوری و همچنین ادامه عملیات آرماتوربندی و قالب‌بندی سرستون‌های ضلع شمال شرقی و جنوب شرقی نیز در این طرح انجام شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.