برگزاری آیین شام غریبان سرور و سالار شهیدان در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، سوگواران حسینی در ادامه عزاداری تاسوعا و عاشورا در استان مرکزی همانند عزاداران حسینی سراسر ایران اسلامی و بسیاری از کشور های جهان همزمان با شام غریبان اباعبدالله الحسین(ع) و ۷۲ تن از یاران با وفایش به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

عاشقان و ارادتمندان سرور و سالار شهیدان با روشن کردن شمع و فانوس به نشانه همدردی با بازماندگان و اسرای کربلا و زینب کبری (س) در ماتم و مصیبت امام شهید خود، به سوگواری پرداختند.

در این آیین عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در عزای مولای مظلوم خویش گریستند و آیین غمبار شام غریبان را به جای آوردند و با واسطه قرار دادن امام حسین (ع) از خداوند طلب برآورده شدن حاجات خود را کردند.

در این آیین حزن انگیز هزاران شمع در فراق و مظلومیت شهدای کربلا روشن و نوای غم انگیز عزاداری سرور و سالار شهیدان در سطح استان مرکزی حاکم شد.

همچون مراسم عزاداری امام حسین (ع) در روزهای عاشورا و تاسوعا عموم مردم از کودک و نوجوانان گرفته تا سالمندان در این آیین حضور یافتند.

نوحه خوانی، سینه و زنجیر زنی و سخنرانی درباره جایگاه و شخصیت حضرت امام حسین (ع)، امام سوم شیعیان و حضرت ابوالفضل العباس(ع)، برادر گرامی ایشان، از دیگر برنامه های مردم مومن و حسینی استان مرکزی در سالروز شهید شدن حضرت امام حسین (ع) و شب شام غریبان بود.

این مراسم علاوه بر اراک – مرکزاستان مرکزی- در شهرستانهای کمیجان، خنداب، فراهان، شازند، تفرش، آشتیان، خمین، محلات، دلیجان، ساوه و زرندیه نیز برگزار شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.