معاون استاندار مرکزی: توسعه پایدار در بخش صنعت و کشاورزی استان مرکزی ایجاد شود

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، شکرالله حسن بیگی ظهر امروز در نخستین همایش منطقه‌ای فرمانداران استان مرکزی که در ساوه برگزار شد با اشاره به توسعه پایدار اظهار کرد: توسعه پایدار لازمه بهبود و پیشرفت است، اساس بهبود وضعیت و رفع کاستی‌‌های اجتماعی، فرهنگی جوامع پیشرفته‌ است.

وی افزود: برای دستیابی به توسعه پایدار باید از تمام ظرفیت‌های موجود در بخش‌های کشاورزی و صنعتی استفاده لازم را برد و در بخش کشاورزی باید تلاش کرد تا بهترین محصولات را داشته باشیم.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به اهمیت توسعه پایدار گفت: اقتصاد، جامعه و محیط زیست، عوامل ضروری برای تحقق توسعه پایدار هستند و صنعت و کشاورزی موثرترین استراتژی بهبود توسعه پایدار در استان مرکزی است که جادارد توسعه پایدار دربخش صنعت و کشاورزی استان مرکزی ایجاد شود.

حسن بیگی تصریح کرد: برای رسیدن به ظرفیت مطلوب در حوزه کشاورزی  باید محصولات مرغوب و با کیفیتی را تولید و به بازار جهانی عرضه کنیم.

وی افزود: توسعه اقتصادی دو هدف اصلی دارد افزایش ثروت و رفاه مردم جامعه، ایجاد اشتغال که هر دوی این اهداف در راستای عدالت اجتماعی است نگاه به توسعه اقتصادی در کشورهای پیشرفته و کشورهای توسعه‌نیافته متفاوت است.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش رفع مشکلات و موانع‌ توسعه پایدار و راهکار برای هدفمند کردن توسعه پایدار است.

حسن‌بیگی تصریح کرد: توسعه پایدار فرایند تغییری است در استفاده از منابع، هدایت سرمایه‌گذاری‌ها، سمت‌گیری توسعه فناوری و تغییری نهادی است که با نیازهای حال و آینده سازگار باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.