هفته نامه وقایع استان مرکزی و بحث داغ پلمب نیروگاه حرارتی شازند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، در این مقاله که به قلم «پروانه کاوسی» نگاشته شده آمده است: در آخرین نشست کارگروه آلودگی هوای اراک استاندار مرکزی دستور بستن شیر مازوت نیروگاه حرارتی و جلوگیری از فعالیت این واحد تا تعیین تکلیف نهایی سوهت آن از سوی مقامات ارشد وزارت نیرو و نفت شده است.

مقاله می افزاید: کلان شهر اراک در سه دهه اخیر روند روبه رشد آلایندگی هوا را تجربه کرده و شهروندان آن خواستار اقدامات هدفمند و موثر در مهار این چالش زیست محیطی و نجات قربانیان خاموش و بی دفاع آن هستند اما نکته مهم در قبال اقدام اخیر استاندار مرکزی این است که هفت استاندار پیشین استان نتوانستند معضل نیروگاه حرارتی را حل کنند آیا مقیمی قادر است یکبار برای همیشه مطالبه دیرین مردم اراک را پاسخگویی کند؟

در ادامه این مقاله به نقل از «محمدحسین مقیمی» استاندار مرکزی آمده است: اراک تحمل مازوت را ندارد و نیروگاه اگر مشکل مصرف گاز دارد خاموش و تعطیل شود.

«بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید فتاحی وبزرگراه شهید آنجفی با حضور معاون اول رییس جمهوری»، «برگزاری نخستین همایش کنترل وابزار دقیق در دانشگاه صنعتی اراک» و «ایرالکو عنوان صادرکننده ممتازاستان» از عنوان های برتر هفته نامه وقایع استان مرکزی است.

هفته نامه وقایع استان با مشی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی با صاحب امتیازی و مدیرمسوولی « نیره یوسفی راد» با هشت صفحه درگستره استان مرکزی توزیع می شود.

***روزنامه عطریاس استان مرکزی نیز عنوان برجسته خبری در شماره ۵۲۷ خود را به چالش پیش رو صنعت کشور و استان در قالب مدیریت نادرست اختصاص داده است.

در این مطلب که به قلم «عاطفه سادات خلیلی» نگاشته شده عمواملی چون اجرای غیراصولی اصل ۴۴ قانون اساسی، عدم سرمایه درگردش واحدهای تولیدی، فشار تحریم ها ، تاثیر سیاست های غلط سالیان گذشته بر اقتصاد و قوانین دست و پاگیر درامر تولید به عنوان مهمترین چالشهای حوزه صنعت مطرح شده است.

نویسنده معتقد است:کارگروه فعالان اقتصادی استان مرکزی که هفته گذشته با حضور معاون اول رییس جمهوری در اراک برگزار شد تاکید ویژه بر تقویت بخش خصوصی و برداشتن موانع مسیر تولید داشته امری که نیازمند راهکار عملی ، برنامه محور و تضمین شده برای تحقق است.

عطریاس به نقل از «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوردر ادامه این مطلب آورده است: برای حل مسایل و مشکلات استان در حد توانمان می کوشیم .

«شور و شعور برای پاسداری از اهداف عاشورا»،« دستگیری عوامل نشر اکاذیب و تهدیدها به اسید پاشی در اراک»،« دلخوری از بی توجهی ها، حق اراکی ها در رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا، برگزاری مسابقات والیبال پارکی برای اولین بار در شهر اراک، انتخابات رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر اراک» و«برگزاری اولین نمایشگاه شهروند الکترونیک کشور در اراک» ازعنوان های دیگر روزنامه عطریاس است.

روزنامه عطر یاس با مشی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی «داود باقری» در هشت صفحه سیاه سفید و رنگی دراستان مرکزی توزیع می شود.

هم اکنون ۵۵ نشریه محلی در قالب روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه، فصلنامه و سالنامه در استان مرکزی مجوز رسمی انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند که ۴۳نشریه چاپ و دراختیارعلاقمندان قرار می گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.