تولید آلومینیوم درشرکت ایرالکو به مرز ۱۸۵ هزار تن می رسد

به گزارش مرکزی دیلی، ‘داریوش پاک بین ‘ روز یک شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: امسال با توجه به بهبود شاخص های تولید و احیای خطوط قدیمی کارگاههای احیا و نیز بهره گیری از فناوری های جدید ، پیش بینی می شود تا تولید آلومینیوم در این شرکت افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

وی اضافه کرد: برای اجرای عملیات احیای خط ۳ ایرالکو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که با انجام آن ۷۰ دیگ قدیمی این خط بهسازی و نوسازی می شوند.

او گفت: کاهش هزینه تولید،افزایش صعودی شاخص تولید و صرفه جویی در میزان مصرف انرژی از جمله مهمترین مزایای احیای خطوط قدیم کارگاه احیا در شرکت آلومنیوم ایران است.

وی تولید سال گذشته این شرکت را ۱۷۸ هزار تن اعلام کرد و گفت: با احیای خطوط قدیمی خط ۳ ، میزان تولید آلومینیوم نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۰ درصدی همراه خواهد بود.

وی گفت: عملیات اجرایی بهسازی و نوسازی خط ۳ کارگاه احیای این شرکت نیز تا چند روز آینده پایان می یابد که با اتمام این عملیات، فرآیند احیا در مدار جدیدی قرار خواهد گرفت.

او اضافه کرد: در ماههای ابتدایی امسال به دلایل مختلفی از جمله رکود بازار و پایین بودن برخی شاخص های اقتصادی، عرضه سهام ایرالکو در بورس روندی نزولی داشت به طوری در پایان سه ماه نخست، رشد سهام این شرکت در بورس، ۳۰ میلیارد ریال منفی شد ولی درمجموع شش ماهه امسال این روند مثبت و سودآوری به مزر ۳۴۰ میلیارد ریال رسید.

وی ادامه داد:با اتکا بر طرحهای توسعه ای به ویژه در بخش تولید،استفاده از ظرفیتهای موجود در بدنه شرکت و از همه مهمتر توجه به بیانات مقام معظم رهبری در راستای بهره مندی از عزم ملی و مدیریت جهادی، شاخص ایرالکو در بورس روندی صعودی رادر پیش گرفت.

رییس هیات مدیره شرکت آلومنیوم ایران اضافه کرد: عملیات اجرایی ساخت واحد آند سازی خیرآباد نیز با شتاب در حال انجام است که پیش بینی می شود با بهره برداری از این واحد، سالانه ۱۰۰ هزار تن آند در کشور تولید شود.

شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) در سال ۱۳۵۱ با دو خط تولید به ظرفیت ۴۵ هزار تن در سال در اراک آغاز به کار کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و افزودن سه خط دیگر، ظرفیت تولید این فلز به ۱۲۰ هزار تن در سال رسید که محصولات متنوعی شامل انواع شمش تی بار، هزار پوندی، آلیاژهای ریخته گری، بیلت و اسلب را شامل می شود.

عملیات اجرایی طرح توسعه ایرالکو با فناوری ۲۰۰ کیلو آمپر نیز در سال ۱۳۸۱ با هدف حفظ راهکارهای زیست محیطی آغازو در سال ۱۳۸۶ به بهره برداری رسید.

تولیدات شرکت ایرالکو خوراک ۱۱ هزار واحد کارگاهی زیردستی با بیش از ۲۵۰ هزار کارگر را تامین می کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.