برگزاری نشست مشترک روسا و مسئولان امور روحانیون عتبات عالیات استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک،  حجت‌الاسلام علی رحیمی گرکانی عصرامروز در نشست مشترک روسای ستادهای تابعه و مسئولان امور روحانیون ستاد شهرستان‌های ۱۲گانه استان مرکزی با شاره به اهمیت نقش ستاد بازسازی عتبات عالیات در نهادینه کردن فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه اظهار کرد: نباید در خدمت به اهل بیت(ع) از هیچ کوششی دریغ کرد زیرا اگر  گامی برای اهل بیت(ع) برداشته شود و این مهم در جامعه نهادینه شود جامعه به سعادت می رسد.

وی افزود: دشمنان اسلام از همیشه در تلاش بوده اند تا با نابودی مزار ائمه معصومین(ع) دین اسلام را خدشه دار کنند که تا کنون موفق نشده اند و در این راستا شیعیان نقش ببسیار مهم و تاثیر گذاری را  در راستای حفظ  و نگهداری و زیباسازی قبور متبرکه ائمه معصومین (ع) داشته اند.

مسئول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور تصریح کرد: این ستاد در استان تا کنون بسیار خوب فعالیت کرده و در حال حاضر یکی از ستادهای فعال و برتر کشور بوده و در اجرای پروژه‌های محوله نیز به بهترین شکل در راستای ترویج اسلام گام برداشته است.

حجت الاسلام گرکانی با اشاره به اهمیت ساخت و بازسازی صحن های اهل بیت(ع) بسیار مهم و دارای اهمیت است گفت:  صحن حضرت زهرا(س) یکی از بناهای بزرگ جهان اسلامی و بعد از مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) در سومین جایگاه قرار دارد و از نظر وسعت نیز استان مرکزی به ویژه شهر محلات سهم بزرگی در ساخت این بنا متبرکه تا کنون ایفا کرده است.

وی افزود: روحانیان در راستای اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و ترغیب مردم به منظور مشارکت در ساخت عتبات عالیات باید در ایام ماه محرم از این فرصت استفاده کنند و مردم را به سمت این مهم سوق دهند.

مسئول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور تصریح کرد: مراجع تقلید در فتواهای خود ساخت و بازسازی عتبات عالیات را امری با اجر و ثواب اخروی معرفی کرده‌اند که تبیین کننده جایگاه اهل بیت(ع) در زندگی افراد واهمیت مشارکت در بازسازی عتبات عالیات بوده و باید مورد توجه شیعیان قرار گیرد.

حجت الاسلام گرکانی با اشاره به اهمیت ترویج این فرهنگ در جامعه به ویژه در ماه محرم وصفر گفت: فعال کردن نمایندگان ستاد در ادارات و کارخانجات، شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد ماه محرم سال گذشته، مستندسازی فعالیت‌ها، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی با عنوان بیمه نامه حضرت علی اصغر(ع)، برگزاری همایش خیران باید در اولویت کاری قرار بگیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.