تاکید امام جمعه اراک بر نهادینه کردن فرهنگ عاشورا

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» عصر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی افزود: حضور مردم در هیات های مذهبی و برپایی مجلس عزادرای حضرت سیدالشهدا(ع) از اجر و مزد اخروی برخوردار است.

وی ادامه داد: قیام خونین اباعبدالله(ع) در روز عاشورا سرشار از درس های معنوی است که مسوولان فرهنگی و مذهبی استان باید تمام این درس ها را به شیوه های مختلف در متن جامعه آورده و در بین مردم به خصوص جوانان نهادینه کنند.

امام جمعه اراک گفت: عاشورا نماد استکبارستیزی و عدالت خواهی مسلمانان بوده و روحانیت و اساتید دانشگاه ها باید پیام های این روز بزرگ را برای مردم تشریح و تبیین کنند تا این مهم برای همیشه در تاریخ محفوظ بماند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: یکی از مهمترین رسالت های امام حسین(ع) در روز عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و مردم مسلمان به عنوان پیروان راستین دین اسلام باید از این حرکت ارزشی درس بگیرند.

وی اضافه کرد: اقامه نماز نیز یکی دیگر از پیام های امام حسین(ع) در روز عاشورا است چرا که آن امام همام با وجود هجوم دشمنان و تیرباران آنان از یاد خدا غافل نشد و نماز ظهر را به همراه یاران خود در زمین کربلا اقامه کرد.

آیت الله دری نجف ابادی خاطرنشان کرد: مردم و مسوولان باید دست در دست یکیدیگر بدهند تا آیین عزاداری سید الشهدا در سال جاری باشکوهتر از سال های قبل برگزار شود.

وی یادآوری کرد: مسوولان باید هیات های بزرگ شهر اراک را در روز تاسوعا و عاشورا به میدان سرداران هدایت کنند تا اجتماع بزرگ حسینی مانند دیگر شهرهای ایران اسلامی در اراک اتفاق بیفتد.

امام جمعه اراک تاکید کرد: ماموران نیروی انتظامی و امنیتی باید مردم را به برپایی عزاداری باشکوه و جلال تشویق کرده و با توصیه های منطقی جوانان را از انجام کارهای انحرافی از قبیل قمه زنی بازدارند.

وی خاطرنشان کرد: عمل قمه زنی به دلیل شبهه حرمت جایز نبوده و شورای تامین استان باید مردم را از انجام این عمل بازدارد.

استاندار استان مرکزی نیز در این آیین گفت: تمهیدات لازم برای برپایی هرچه باشکوهتر برگزاری آیین عزاداری سیدالشهدا در سال جاری اندیشیده شده است.

«محمد حسین مقیمی» اضافه کرد: تمام مسوولان دستگاه های دولتی وظیفه دارند در آیین عزاداری امام حسین(ع) ورود پیدا کرده و تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه باشکوهتر این آیین بکار بندند.

وی ادامه داد: سند جامع فرهنگی استان مرکزی تنظیم شده که بر اساس آن در هریک از شهرستان ها؛ یک هفته از یک ماه با عنوان هفته فرهنگی آن شهرستان نامگذاری شده و فرمانداران و مسوولان باید با انجام فعالیت های فرهنگی در راستای احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی در شهرستان خود تلاش کنند.

پیشگیری از قمه زنی در نقاط مختلف استان و تجمع عزادارن حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا در میدان سرداران اراک مهمترین مصوبات این نشست بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.