آمار دقیقی در مورد بیماران سرطانی استان مرکزی ارائه نشده است

به گزارش مرکزی دیلی، احمد قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با شاره به اینکه معضلات اجتماعی و ساماندهی امور بهداشتی و درمانی نیازمند بستر آرام و هوشمندانه تبلیغی است اظهار کرد: متولیان این حوزه باید در تعامل تنگاتنگ با هم در پیشبرد نقشه واحد مهار بیماری‌ها حرکت کنند و امور زیرساختی و بسیج آگاهی رسانی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: در حال حاضر و مطابق با آمار سال ۹۱ تعداد بیماران سرطانی این انجمن ۱۲۳۰ نفربودند که در مورد بیماران سرطانی استان مرکزی تاکنون آمار دقیقی ارائه نشده است.

مدیرعامل انجمن سرطان استان مرکزی تصریح کرد: کودکان سرطانی نیز تحت حمایت این انجمن هستند که از تعداد بیماران سرطانی که ۱۹۸۶ نفر هستند ۱۲۰ نفر را کودکان تشکیل می‌دهند.

قربانی با اشاره به عوامل موثر در بروز بیماری سرطان گفت: استرس، تغذیه، تحرک و بهداشت عمومی، آب و هوا، ویروس‌ها و باکتری‌‌ها، عادات غذایی، مشاغل خاص، شرایط آب و هوایی، مواد رادیواکتیو، بیماری‌های زمینه‌ای و وراثت و اختلالات سیستم ایمنی از مهم‌ترین عوامل موثر در بروز این بیماری است.

وی افزود: تغییر در عادت دفع ادرار و مدفوع، عدم بهبود زخم‌ها، خون‌ریزی غیر طبیعی، پیدایش توده‌های غیر طبیعی، بروز مشکل در هضم غذا، کاهش اشتها، کاهش وزن، سرفه‌های بیش از اندازه و گرفتگی صدا از نشانه‌های هشدار دهنده سرطان هستند که باید جدی گرفته شوند.

مدیرعامل انجمن سرطان استان مرکزی تصریح کرد: افزایش طول عمر و امید به زندگی، تغییر در سبک زندگی و بهبود روش‌های تشخیص از مهم‌ترین عوامل افزایش آمار سرطان در ‌سال‌های اخیر است.

قربانی با اشاره به وجود سرطان‌های شایع در بین مردم این استان گفت: این سرطان‌ها به ترتیب سینه، پوست، معده و روده بوده که به سبب ضعف در پیشگیری سرطان‌ها در کشور شناخت این بیماری ها دیرهنگام است.

وی افزود: هزینه‌های درمانی این بیماران بسیار سنگین و کمرشکن است که ساعدت مسئولان استان در خدمت رسانی به این افراد مشکلات عمده این افراد را مرتفع می کند و رنج هزینه های درمان را دراین افراد کاهش می دهد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.