باید ها و نباید های تبلیغات انتخاباتی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی

به گزارش مرکزی دیلی ، ‘ابوالقاسم نصراللهی’ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تبلیغات انتخاباتی باید بر اساس اصول صحیح و قانونی باشد و نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها باید به این اصول پایبند باشند.

وی بیان کرد: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۱۶ خرداد آتی آغاز و تا ۲۲ خرداد امسال ادامه دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی ادامه داد: نوشتن مطالب غیر واقع، دیوار نویسی، راه اندازی کاروان های تبلیغاتی، استفاده از بلندگو در خارج از محل سخنرانی و خارج از ستاد تبلیغات، اعلام نظر شخصیت ها در تایید نامزدها با ذکر عنوان مسوولیت آنها و استفاده از صدا و سیما و میز خطابه نمازجمعه و یا هر وسیله دیگری که امکان رسمی و دولتی داشته باشد در تبلیغات نامزدهای انتخاباتی ممنوع است.

نصراللهی اظهار کرد: فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری، استفاده از هر نوع وسایل و امکانات دولتی، شرکت ها و سازمان های وابسته به نهادها و موسساتی که از اعتبارات عمومی استفاده می کنند، فعالیت انتخاباتی مجریان و ناظران انتخابات برای نامزدهای انتخابات در قلمرو جغرافیایی مسوولیت خود و الصاق هر گونه تبلیغات بر روی علایم راهنمایی و رانندگی، تابلوهای بیمارستان، مدارس و سایر موسسات آموزشی و تابلوهای نصب شده در معابر عمومی که توسط بخش دولتی و یا وابسته به دولت باشد نیز ممنوع است.

وی عنوان کرد: همچنین نصب تبلیغات بر روی تاسیسات دولتی، صندوق های پست، باجه های تلفن، پست های برق و تلفن، تابلو و املاک بخش خصوصی (مگر با رضایت مالکان بخش خصوصی) و هرگونه تابلوی راهنمایی ممنوع است.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی اضافه کرد: ماموران انتظامی وظیفه دارند در صورت مشاهده چنین مواردی، متخلفان را جلب و به مراجع قضایی تحویل دهند.

نصراللهی گفت: شهرداری ها نیر موظفند نسبت به امحاء چنین تبلیغاتی که ممنوعیت دارد اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: تبلیغ علیه نامزدها و هرگونه هتک حرمت و حیثیت آنها، پاره یا معدوم کردن عکس و آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در مدت و زمان قانونی تبلیغات که در محله های مجاز نصب شده ممنوع است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی افزود: انجام هرگونه فعالیت تبلیغات تحت عنوان داوطلبی، خارج از مهلت قانونی تبلیغات نیز ممنوع است.

نصراللهی ادامه داد: درجات تحصیلی و سوابق خدمات و فعالیت های مورد ادعا در آثار تبلیغاتی باید مستند و مدارکی باشد که در صورت نیاز هیات اجرایی ارائه آنها امکان پذیر باشد.

وی گفت: شهرداری ها می توانند با استفاده از امکانات محلی، محل های مناسبی را برای الصاق یا ارائه تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گیرند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.