فعالیت کارخانه های گونی بافی فراهان و تفرش از سر گرفته می شود

به گزارش مرکزی دیلی ، ‘عباس صلاحی’ روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت این دو کارخانه از سه ماه پیش به دلیل ادعای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی مبنی بر آلاینده بودن تولیدات آنها به حالت نیمه تعطیل درآمده بود.

وی ادامه داد: در کارخانه های ستاره زاگرس آذرخش و خورجین گستر تفرش بیش از یک هزار نیروی انسانی به تولید کیسه های پلاستیکی و پلی پروپیلن اشتغال داشتند که بر اثر نیمه تعطیل شدن این دو کارخانه نیمی از کارکنان به مرخصی فرستاده شده بودند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست سه ماه پیش به کارخانه های تولید سیمان و گچ اخطار داده بود که برای بسته بندی محصولات خود از کیسه های پلاستیکی و پلی پروپیلین به دلیل تاخیر در تجزیه و آلاینده بودن استفاده نکنند و کیسه های کاغذی را جایگزین آن محصولات کنند.

وی اظهار کرد: این در صورتی است که مواد اولیه تولید کیسه های پلاستیکی و پلی پروپیلن از صنایع پتروشیمی داخلی تامین می شود اما برای تولید کیسه های کاغذی باید بیش از ۸۰ درصد مواد اولیه را از کشورهای اروپایی وارد کرد.

صلاحی اضافه کرد: بر اساس نشست های متعددی که با ‘ معصومه ابتکار’ رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار کردیم، قرار بر این شد که دو کارخانه تولید کننده کیسه های پلاستیکی و پلی پروپیلین ستاره زاگرس آذرخش فراهان و خورجین گستر تفرش به شرط استفاده از موادی با قابلیت تجزیه زود هنگام؛ فعالیت خود را از ۱۵ آبان ماه سال جاری از سر بگیرند.

وی افزود: تعطیل کردن این دو کارخانه به دلیل آلاینده بودن کار درستی نیست بلکه برای حفاظت از محیط زیست باید دستگاه های بازیافت این محصولات را وارد کرد که در نتیجه آن؛ هم شرایط اشتغال برای تعداد زیادی از افراد جامعه را فراهم می شود و هم به محیط زیست آسیب وارد نمی شود.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز اشتغالزایی پایدار و مولد یکی از دغدغه های مهم دولت و مجلس است که تحقق آن نیازمند همراهی، هماهنگی و تعامل سازنده بین بخشی است بنابراین نباید با نظرات غیرکارشناسی کارخانه هایی را که در چرخه صنعت و اشتغالزایی نقش بی بدیلی ایفا می کنند را به تعطیلی کشاند.

وی افزود: استان مرکزی به لحاظ موقعیت ممتاز و استراتژیک در بخشهای مختلف کشور قابلیت رشد بیشتر و استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی را دارد که در این زمینه مسوولان با همکاری سرمایه گذاران می توانند در منطقه فراهان، تفرش و آشتیان یک فضای صنعتی اساسی را تاسیس کنند.

صلاحی اضافه کرد: موضوع اشتغالزایی در کشور نیازمند همکاری گسترده بخش دولتی و خصوصی است که شهرستانهای تفرش، آشتیان و فراهان زمینه مناسبی برای حضور سرمایه گذاران ایجاد کرده و آماده تعامل کامل در این زمینه هستند.

وی خاطرنشان کرد: وجود دو کارخانه گونی بافی در فراهان و تفرش بستر مناسبی در زمینه اشتغال جوانان این منطقه ها فراهم کرده است که باید با حمایت های مسوولان استانی و برنامه ریزی های کارشناسی شده زمینه ورود سرمایه گذاران بیشتری به این مناطق فراهم شود.

کارخانه های گونی بافی ستاره زاگرس آذرخش فراهان و خورجین گستر تفرش وابسته به گروه صنعتی کبیر از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را در در این مناطق آغاز کرده و هم اکنون بیش از یک هزار نفر در این دو کارخانه فعالیت می کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.