هفته نامه چشم براه: پرورش ازآموزش و پرروش جامانده است

به گزارش مرکزی دیلی  و به نقل از ایرنا ، در این مطلب از قول نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان’حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری’ آمده است: متاسفانه امروز در مباحث تربیتی دچار غفلت هستیم و پرورش از آموزش جامانده است.

جوانی را باید با شناخت صحیح از انسانیت پشت سرگذاشت، جوانی برخلاف فرهنگ غرب به مثابه بی بندوباری نیست و این دوران منبعی است که انسان را دراوج قدرت و عزت قرار می دهد.

حاج علی اکبری در ادامه با بیان اینکه فرصت های خاص پرورشی در مدارس باید تقویت شوند، گفت: در شرایط کنونی که میان آموزش وپرورش تعادل وجود ندارد فرصت های خاص پرورشی در مدارس باید تقویت شوند .

‘سارقان اینترنتی زن در دام پلیس، تفرش شهر بدون تصادف فوتی، دستگیری کلاهبردار حرفه ای در ساوه و اعزام ۲۳ هزار دانش آموز استان مرکزی به اردوهای راهیان نور’ از اهم عنوان های هفته نامه چشم براه استان مرکزی است.

هفته نامه چشم براه با مشی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی با مدیر مسوولی و صاحب امتیازی ‘رمضان یاحقی’ در استان مرکزی توزیع می شود.

***هفته نامه ‘وقایع استان’ هفته نامه استان مرکزی در شماره ۲۶۷ خود در گزارشی با عنوان’ لطفا صنایع دستی را از چین وارد نکنید’ به قلم ‘سعید خطایی پور’ به مشکلات هنرمندان رشته سفال گری پرداخته است.

دراین مطلب در گفت وگو با ‘مریم معتمد پو’ر سفال گر اهل اراک آمده است: متاسفانه واردات بی رویه آثار هنری وصنایع دستی از چین وتایلند با قیمت پایین سبب می شود مردم گرایش خود را به کارهای داخلی از دست بدهند.

کارهایی که تحت عنوان اثر دست به فروش می رسند اما خط تولیدشان روزانه هزاران نسخه از آنها را وارد بازار می کند و بزرگترین ضعف و درد برای هنر یک کشورهمین است که آثارش از کشورهای دیگر و باروشهای دیگر بسازند و با قیمت پایین به مردم فروخته شود این موضوع می تواند به تدریج به نابودی تمامی هنرهای به یادگار مانده از سالیان دور منجر شود.

کار هنرمندان مستقیم به سازمان صنایع دستی مربوط است و باید حمایت های این سازمان بیشتر باشد چرا که علاوه بر مسئله هنر، موضوع کار آفرینی و اشتغال زایی مطرح است ، همچنین شهرداری و سازمان زیبا سازی می توانند با استفاده از این طرح ها در المان های شهری کمک شایانی به این هنر داشته باشند.

‘برگزاری صبحگاه مشترک نیروی انتظامی و نظامی، نواختن زنگ مدرسه ترافیک، برگزاری جشن ولایت علوی در ۶۷ بقعه استان مرکزی، پیشرفت ورزش استان با حمایت صنایع میسر می شود و خمین قهرمان مسابقات فوتسال بانوان منطقه پنجم لیگ دسته ۳ کشور’ از دیگر عنوان های هفته نامه ‘وقایع استان’ استان مرکزی است.

هفته نامه وقایع استان با مشی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی،صنعتی به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی ‘نیره سوسفی راد’ منتشر می شود.

هم اینک ۵۴ نشریه محلی در قالب روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه، فصلنامه و سالنامه در استان مرکزی مجوز رسمی انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند که ۴۲نشریه چاپ و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.