نگاهی به عناوین خبری دو نشریه محلی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، روزنامه نوید استان مرکزی عنوان درشت خبری صفحه اول شماره سه هزارو ۴۸ خود با عنوان «جمعیت سالمند استان مرکزی از میانگین کشوری بالاتر است» اختصاص داده و آورده است: پیشرفت بهداشت و کیفیت زندگی پدیده افزایش طول عمر مفید را همراه داشته که نتیجه آن روند رو به رشد جمعیت سالمندی است.

این مطلب افزوده است: استان مرکزی یکی از استانهای پیر کشور است که اگر درصد جمعیت استان به تفکیک شهرستان، شهر و روستا در نظر گرفته شود ابعاد مشکل بهتر دیده می شود مثلا ۲۵درصد جمعیت روستایی دلیجان سالمند است، یعنی ازهر چهار نفر یکی سالمند است.

در ادامه این مطلب آمده است: بهبود رفاه و معیشت سالمندان در گام نخست با تغییر باور نسبت به این قشر باید آغاز شود چرا که پیری مساوی بیماری و ناتوانی نیست و با رفتارهای سالم می توان سالمندی شاد و بانشاط داشت.

نقدی بر زمانبندی نامناسب نمایشگاه کتاب اراک از دیگر عناوین خبری برجسته این هفته شماره روزنامه نوید اراک است.

در این مطلب آمده است: استقبال کمرنگ از نمایشگاه کتاب اراک ناشی نامناسب بودن زمان برگزاری آن است و با وجود حضور طیف پرجمعیت ناشران مشتریان دانایی در اراک کمرنگ بود.

مطلب می افزاید: علت استقبال کمرنگ از نمایشگاه سراسری کتاب شروع فصل مدارس و سرگرم شدن خانواده ها برای تهیه لوازم و و نیازهای مدرسه فرزندان است.

آبیاری تحت پوشش سه هزار و۳۰۰ هکتار باغ انار ساوه، افزایش ۱۹ درصد واردات گمرک استان مرکزی، برگزاری هفتمین نمایشگاه سنگ، معدن و صنایع وابسته در محلات، مصرف سالانه ۵/۵ میلیارد مترمکعب در استان مرکزی از دیگر عناوین خبری روزنامه نوید استان مرکزی است.

روزنامه نوید استان مرکزی با مشی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی «سیدمحسن الحسینی» منتشر می شود.

*** هفته نامه وقایع استان مرکزی نیز عنوان درشت شماره خود را به مقاله ای با عنوان «استخدام های سفارشی ظلمی بزرگ به بیکاران تحصیل کرده» اختصاص داده است.

در این مطلب آمده است: سونامی استخدام های بی ضابطه دولت دهم بر دوش دولت تدبیر و امید مانده است و عدول از ضوابط قانونی در این استخدام ها مساله ای است که امکان فعالیت و کاریابی را در سایه سفارش های بی منطق از قشر تحصیل کرده سلب کرده و باید برای آن کاری شود.

»نقش پررنگ استانداران در مبارزه با فساد اداری»، «واردات بی رویه تایر از کشورهای چین و هند پربه شدید به تولیدکنندگان داخلی»، «لزوم برنامه ریزی برای صعود تیم الومینیم سازی به لیگ برتر » و روایتی از گمنامترین شهدا از دیگر عناوین خبری برجسته این شماره هفته نامه وقایع استان مرکزی است.

هفته نامه وقایع استان مرکزی با مشی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به صاحب امتیازی و مدیر مسوولی «نیره یوسفی راد»منتشر می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.