تازه های خبری سه نشریه استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، هفته نامه آوای سبز عنوان درشت خبری شماره ۳۹۱ خود را به طرح چالشهای حوزه کشاورزی و لزوم اقدامات اجرای طرح های آبیاری نوین در استان مرکزی اختصاص داده است.

در این مطلب که به نقل از’محمدحسین مقیمی’ استاندار استان مرکزی بیان شده، آمده است: در سال جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته مقدمات اجرای طرح های آبیاری نوین انتقال آب با لوله در سطح ۱۳هزارهکتار فراهم شده است که اجرایی شدن کامل این برنامه نیازمند اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال است.

این مطلب می افزاید: با پرداخت ۸۵درصد هزینه درهرهکتار به صورت بلاعوض قدمی هرچند کوچک اما موثر در زمینه افزایش راندمان و کاهش فشار برسفره های زیرمینی برداشته می شود و این مهم کلید مهار شمنندگی حوزه آب استان و مدیریت بهینه منابع پایه است.

این رسانه محلی در یکی دیگر از عناوین برجسته خبری شماره جدید خود به اهمیت حوزه رسانه در اشاعه احساس امنیت و آرامش درجامعه پرداخته و به نقل از سردار ملکی فرمانده انتظامی استان مرکزی آورده است: امنیت پایدار اجتماعی در گرو همکاری و تعامل همه آحاد جامعه است و پلیس ضامن حفظ امنیت در جامعه به شمار می رود بنابراین فرهنگ سازی در رعایت نظم در جامعه و پرهیز از تخلف و عدم ارتکاب جرم در زمینه های مختلف ضرورت دارد که بی شک نقش رسانه در این حوزه برجسته است.

راه اندازی خطوط تاکسی برای مسیر دانشگاههای کرمانشاه، دفاع مقدس حماسه ای جاری و اثرگذار و یزد جزء برترین استانها در توسعه کشور از دیگر تیترهای برتر صفحه نخست نشریه هفتگی آوای سبز است.

هفته نامه آوای سبز با مشی اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و اقتصادی با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی «علیرضا آرام » در گستره استانی توزیع می شود.

*** هفته نامه سرچشمه استان مرکزی نیز عنوان درشت خبری شماره اخیر خود را به مقاله ای با عنوان « پایتخت گل ایران، از شعار تا عمل » اختصاص داده که به قلم «محمد رجائیان» نگاشته شده است.

در این مطلب آمده است:متاسفانه سالیان سال است که در کشور شعار توجه به تولید کنندگان داده می شود و حمایت از آن به برگزاری یک نمایشگاه گل و گیاه آن هم نه با استفاده از همه ظرفیت ها ختم می شود و شهرستان محلات با ظرفیت های برتر در حوزه کل و گیاه و ارزش افزوده بالا از نظر زیرساختی و حمایت از تولید کننده با مهضلاتی مواجه است.

این نشریه می افزاید: کم توجهی به باروری ظرفیتهای گل و گیاه در تولید ثروت و اشتغالزایی محلات خیانتی بزرگ به مردم این دیار است و آیندگان به دلیل از میان رفتن سرمایه های ملی ما را نخواهند بخشید.

هدفگذاری افزایش ۸۰ درصدی صادرات استان مرکزی تا پایان سال جاری،راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهری در اراک و کنترل آسیب های حاشیه ای بر فرهنگ کتابخوانی از اهم عنوانهای خبری این هفته نامه محلی است.

هفته نامه سرچشمه با مشی فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و سیاسی با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی ‘مصطفی قاسمی’ در سطح شهرستانهای استان مرکزی توزیع می شود.

*** عنوان درشت خبری صفحه نخست شماره ۵۱۵ روزنامه عطر یاس استان مرکزی نیز به اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات اختصاص دارد که به نقل از استاندار مرکزی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی بیان شده است.

این نشریه به نقل از «محمدحسین مقیمی» آورده است: اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در صادرات موجب بهبود وضعیت زیرساخت های تجارت خارجی، ایجاد تعادل در صادرات و واردات، افزایش میزان صادرات، ارتقای سهم کالاهای دارای ارزش افزوده بالا، توقف خام فروشی و بومی سازی ظرفیت فراوری بر اساس اهداف بلند مدت پیشرفت کشور است.

روزنامه عطریاس در ادامه نگاشته است: بهبود شرایط تجارت خارجی کشور در پی مهار حوزه های فشار و تبدیل آن به فرصت حاصل می شودو این یعنی مهم در ترجمان اقتصاد مقاومتی به معنای کاهش وابستگی ها و تلاش بر خوداتکایی است.

نشریه ادامه داد: سقف انتظار صادرات در استان امسال از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به دو میلیارد دلار افزایش یافته است که در مدت باقی مانده از سال باید محقق شود.

ثبت مستندات روز ملی شطرنج از وقایع میراث معنوی استان مرکزی، کاهش دومتری سطح آبهای زیرزمینی زرندیه و نگرانی مسوولان از دیگر عناوین روزنامه عطر یاس استان مرکزی است.

روزنامه عطریاس با مشی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی دادود باقری در استان مرکزی چاپ و توزیع می شود

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.