۴ سال فعالیت بی نتیجه هیئت شمشیربازی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از، خبرنگارمهر، چهارسال از فعال شدن هیأت شمشیربازی استان مرکزی می گذرد و تا کنون هیچ نتیجه‌ای از این فعالیت رشته ورزشی دیده نشد حتی یک مسابقه شمشیربازی هم در استان انجام نشده تا عملکردی باشد برای این هیئت.

در دومین سال فعالیت هیئت شمشیر بازی در خرداد ماه سال ۹۰ عباس آجرلو به عنوان رئیس هیات شمشیربازی استان مرکزی انتخاب شد. انتخابی که در آن زمان وعده شد نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

رئیس هیات شمشیربازی استان مرکزی در گفتگو با مهر در خصوص عملکرد این هیئت گفت: در حال حاضر سه شمشیرباز آقا داریم و ۹شمشیرباز خانم که در سالن تخصصی شمشیربازی تمرین می کنند.

عباس آجرلو با بیان اینکه کارهای اجرایی هیئت به دبیر سپرده شده است، افزود: تمام برنامه ها به دست هادی رفیعی دبیر هیئت شمشیربازی استان است و ایشان در حال حاضر از شرایط کنونی شمشیربازی استان مطلع هستند.

وی در خصوص خبر استعفای خود از سمت دبیر هیئت شمشیر بازی گفت: من در مورد استعفای خودم خبر ندارم و صحبتی هم قبلا در این مورد نشده است.

دبیر هیئت شمشیربازی استان مرکزی نیز به مهر در خصوص عدم خروجی مناسب برای این هیئت گفت: پنج ماه است که به عنوان دبیر هیئت انتخاب شده ام و تا جایی که توانسته ام تلاش خود را برای ارتقای این رشته ورزشی انجام داده ام.

هادی رفیعی با تاکید بر اینکه اگر کاری به من سپرده شود برای موفقیت آن تلاش می کنم اضافه کرد: یک دوره استعدادیابی به صورت رایگان در ماه های قبل صورت گرفته است و قرار است باشروع مدارس هم یک دوره استعدادیابی انجام شود.

تلاش برای برگزاری یک دوره مسابقه شمشیربازی در استان

وی در مورد برگزار نشدن یک مسابقه شمشیربازی در طی چهارسال در استان مرکزی گفت: چند ماه است به هیئت آمده ام و از گذشته خبر ندارم اما در تلاش هستیم که در چهار ماه  آینده یک مسابقه شمشیربازی در سطح استان برگزار کنیم.

دبیرهیئت شمشیربازی در ادامه افزود: البته ما مربی برای بانوان نداریم و ورزشکاران ما بدون مربی تمرین می کنند که قرار است در مهرماه یک دوره کلاس مربیگری بانوان در استان برگزار شود.

وی یکی از دلایل عدم استقبال از این رشته ورزشی را گران بودن وسایل شمشیربازی دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه  تهیه وسایل این رشته هزینه بر است از این رشته کمتر استقبال می شود.

وی اضافه کرد: به طور مثال اگر بخواهیم یک تیغه شمشیر تهیه کنیم حدود ۵۰۰هزار تومان باید هزینه کنیم اما با این حال از سوی هیئت از نظر امکانات کمک می شود.

دبیرسابق و نایب رئیس هیئت شمشیربازی استان هم در این باره به مهر گفت: در این مدت مسابقه شمشیربازی در استان برگزار نشده و به دنبال راه اندازی یک دوره مسابقه در این رشته هستیم.

محمدهمتی با تاکید بر اینکه ما تمام تلاش خود را می کنیم تا این رشته در استان بیشتر دیده شود تصریح کرد: استعدادیابی ها برای ورزش شمشیر بازی انجام شده و تمرینات هم با حضور شمشیربازان برگزار می شود و تنها جای برگزاری مسابقات خالی است.

عملکرد ضعیف هیئت شمشیربازی استان

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی عملکرد هیئت شمشیربازی استان را ضعیف ارزیابی کرد و به مهر گفت: ورزشکاران کمی در این رشته کار می کنند و باید استقبال بیشتری از شمشیربازی انجام شود.

سعید ملکی با بیان اینکه سالن شمشیربازی مناسبی در استان برای این رشته ورزشی وجود دارد اضافه می کند: یکی از علتهای عدم استقبال از شمشیر بازی هزینه بالای وسایل این رشته وزشی است.

در مدت فعالیت هیئت شمشیر بازی سالنی تخصصی در اختیار هیئت شمشیربازی قرارداده شد اما سالن تخصصی هم نتوانست معجزه کند. به نظر می رسد چندشغله بودن مسئولان هیئت و عدم نظارت آنها کار شمشیربازی در استان را مختل کرده است. چرا که قرار بود مسئولان هیئت شمشیربازی استان مرکزی رابه یکی ازقطب های شمشیر بازی تبدیل کنند اما هنوز یک بازی هم از سوی هیئت انجام نشده است.

امروز برخی از رشتههای ورزشی از نداشتن سالن برای تمرین گلایه می کنند اما برای رشته شمشیربازی سالن تخصصی هم وجود دارد، اما همین تعداد کم شمشیربازان استان هم هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

……………………………

گزارش: علی صفایی راد

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.