افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، به مناسبت دومین روز از هفته دفاع مقدس، نمایشگاهی با همین مناسبت در محل تیپ ۷۱ روح الله در جاده مرزیجران شهر اراک به مدت یک هفته به نمایش درآمده است.

فرمانده تیپ ۷۱ روح الله استان مرکزی با اشاره به گزارش فعالیت‌های ۴۵ روزه نیروهای تیپ ۷۱ گفت: طرح‌ریزی و اجرای اقدامات و فعالیت‌های مهندسی برای برگزاری این نمایشگاه کاری حجیم و سنگین بود که این مهم با همکاری مسئولان استان محقق شد.

سرهنگ علیرضا داودآبادی افزود: در این نمایشگاه عملیات بیت المقدس که از کلیدی‌ترین عملیات‌ها در طول ۸ سال جنگ تحمیلی بود، بازسازی می‌شود.

وی تصریح کرد: عملیات بیت المقدس هم از نظر تاکتیک، تکنیک، جغرافیا و وسعت از عملیات‌های کلیدی محسوب می‌شود، عملیاتی که در ۴ مرحله و با رمز یا علی‌بن ابیطالب انجام شد.

فرمانده تیپ ۷۱ روح الله استان مرکزی با اشاره به بازسازی این عملیات در نمایشگاه دفاع مقدس گفت: ما در این نمایشگاه یک قطره از این عملیات را بازسازی کرده و یادی از ایثارگران و شهدای این عملیات می‌کنیم.

سرهنگ داودآبادی تصریح کرد: وسعت عملیات بیت المقدس ۶ هزار کیلومتر بود و ما در اینجا با وسعتی معادل ۵۰۰ کیلومتر مربع این عملیات را بازسازی می‌کنیم.

وی افزود: حجم خاک‌ریزی در این بازسازی ۱۴ کیلومتر بوده که تمام جاده‌های مواصلاتی و راه‌های منتهی شن‌ریزی شده است.

فرمانده تیپ ۷۱ روح الله استان مرکزی با اشاره به تشابه سازی مناطق درگیر جنگ در این عملیات گفت: رود کارون به عرض ۱۰ کیلومتر و طول ۲۰۰ کیلومتر بازسازی و آبگیری شده و توانسته‌ایم مسجد خرمشهر را به عنوان نماد مقاومت این شهر در زمان جنگ، در این نمایشگاه بازسازی کنیم.

سرهنگ داودآبادی تصریح کرد: در این نمایشگاه ۲۰ غرفه با همکاری بنیاد شهید استان و بسیج اقشار تجهیز شده، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعیت هلال احمر بیمارستان صحرایی در محل نمایشگاه برپا شده که به ارائه خدمات به مردم این منطقه می‌پردازد.

وی افزود: نخل‌های موجود در فضای نمایشگاه با همکاری‌های انجام شده از منطقه عملیاتی شلمچه و خرمشهر به استان آورده شده‌اند تا نمادی از ایستادگی دلاور مردان این شهر در زمان جنگ تحمیلی باشد.

فرمانده تیپ ۷۱ روح الله استان با اشاره به زمان صرف شده برای برگزاری این نمایشگاه گفت: مدت ۴۵ روز و به طور میانگین ۵۰ نفر شبانه‌روزی با صرف ۲ هزار و ۱۶۰ ساعت در راستای برپایی این نمایشگاه تلاش کردند.

سرهنگ داودآبادی تصریح کرد: در این نمایشگاه که در فضای شمالی تیپ ۷۱ روح الله ایجاد شده با استفاده از عکس، پوستر و نمونه هایی از تولیدات دفاعی نقش مردم و رزمندگان اسلام و نیز کارگران، مهندسان و صنعتگران در دوران ۸ سال دفاع مقدس به نمایش درآمده است.

وی افزود: بخشی از این نمایشگاه به جنگ افزارهایی سنگین نظامی، سلاح و مهمات جنگی، ماکت‌های عملیات رزمندگان اسلام به منظور آشنایی هرچه بیشتر بازدیدکنندگان اختصاص یافته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.