پایان هشتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، ۴۶ اثر به دبیرخانه هشتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج استان مرکزی که در دو بخش داستان کوتاه و بلند و در دو رده سنی بزگسالان و جوانان برگزار شد، ارسال شده بود که پس از بازبینی هیات داوران ۹ اثر به مرحله آخر جشنواره راه یافتند.

در بخش داستان کوتاه جوانان داستان بید مجنون اثر’پرستو عسگر نژاد’، داستان ‘بهارنارنج’ اثر ‘محمد بیگلر تبار’ و سنگ خیر بهانه است اثر ‘مریم سادات حسینی ‘ به ترتیب عنوان ها اول تا سوم این بخش را به خود اختصاص دادند.

در همین بخش و در رده سنی بزرگسالان نیز ‘مرتضی کریم پور’ با اثر بارش باران از بهشت، اول شد و ‘شمس الله دایی زاده’ با اثر لبخند بزن رزمنده و ‘زهرا شرفی’ با اثر سفر عنوان های دوم و سوم را بدست آوردند.

هیچ یک از آثار رده سنی جوانان در داستان بلند به مرحله نهایی جشنواره راه نیافتند و در رده بزرگسالان نیز ‘حوریا سادات فخرایی’ با اثر تا مرز دیدار، ‘طاهره کلانتری’ با اثر مریم و معصومه و ‘نسیم یاور زاده’ با اثر شیرزنی به نام شوکت عنوان های اول تا سوم داستان بلند هشتمین جشنواره دوسالانه ادبیات داستانی بسیج استان مرکزی را از آن خود کردند.

در همایش شعر دفاع مقدس نیز ۸۶ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شد که از ۱۵ اثر ‘فاطمه یزدان پرست’ با شعر ریشه من، ‘محمد اکبری’ با شعر سرخط رزمندگان، ‘بهاره ایمانی راد’ با به خبرنگار عرب، ‘مریم عبدی’ با اثری به نام شب که میشه با نور ماه، ‘محمد زارعی’ با شعر غم نان، ‘صائب طاهری’ با لاله های حرم، ‘زهرا محمدی’ با شعر جمکران دیگر، ‘احمد رضا سلیمی’ با شعر گل راز، ‘طاهر ویسمه’ با شعر رزمنده، ‘سمیرا یکه تاز’ با شعر دیگر برادر رازش را نگفت، ‘محمد توکلی’ با شعر ایثار و شهادت، ‘مریم عرب’ با شعر تسبیح از تربت، ‘رضا صفاهاری’ با شعر چه روزگار غریبی، ‘فاطمه آل طاها’ با شعر صندلی و ‘سیمین سماآبادی’ با شعر سرمشق با اهدا لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل شد.

همچنین از ‘غلامعباس عارف’ و ‘حجت الله کرمی’ اعضای هیات داوران هشتمین جشنواره ادبیات داستانی دفاع مقدس و ‘اسدالله عباسی’ و ‘محمد احمدی’ اعضای هیات داوران همایش شعر دفاع مقدس با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.

‘ناصر امیری’ و ‘شمس الله دایی زاده’ نیز در این آیین به عنوان عکاسان پییشکسوت دفاع مقدس تجلیل شدند.

***هنرمندان با خلق آثار فاخر زیبایی ها و واقعیت های دفاع مقدس را به تصویر بکشند

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در این آیین گفت: هنرمندان با خلق آثار فاخر زیبایی ها و واقعیت های دفاع مقدس را برای نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی به تصویر بکشند.

سرتیپ دوم پاسدار’محسن کریمی’ بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس سرشار از واقعیت های تلخ و شیرین است که هنرمندان می توانند با مطالعه این دوران داستان های عملیات های مختلف و رزمندگان ایران اسلامی را با زبان هنر خود به مردم نشان دهند.

وی گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس و برجسته سازی آرمان های شهدای گرانسنگ یکی از خواسته های مقام معظم رهبری است که هنرمندان می توانند با خلق آثار هنری به این خواسته معظم له جامه عمل بپوشانند.

وی اضافه کرد: حقیقت گرایی امروز و دیروز مردم ایران تنها با هنری که در راستای حقیقت حرکت کند ماندگار می ماند بنابراین وظیفه اصلی هنرمندان این است که حقیقت های جامعه ایران اسلامی را به تصویر بکشند.

سردار کریمی بیان کرد: تهدیدات دشمن بر علیه میهن اسلامی به سه دسته سخت، نیمه سخت و نرم تقسیم می شود که ایران اسلامی پس از گذر از دو مرحله این تهدیدات، در حال حاضر با جنگ نرم در حوزه فرهنگی روبرو است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با جنگ نرم زیرساخت های فکری جامعه ما را هدف قرار داده است که در این میان وظیفه هنرمندان است که با تولید آثار گرانمایه توطئه دشمنان را خنثی کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.