بسترسازی آموزشی مهم‌ترین رویکرد فرهنگسرای آیینه است

به گزارش مرکزی دیلی ، زهرا مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در سال جاری برگزاری ۳۰ رشته آموزشی، فرهنگی و هنری در راستای رونق فرهنگسرا و پویا شدن انجمن‌های مستقر در آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های آموزشی با حضور انجمن‌ها برگزار می‌شود بیان کرد: در چند سال اخیر برگزاری برنامه‌های تخصصی در تمام زمینه‌ها با وجود مشکلات متعدد در سرلوحه کار فرهنگسرای آیینه قرار داشته است.

وی با بیان اینکه احیای آموزش از مهم‌ترین اهداف فرهنگسرا است ادامه داد: آموزش‌های پیشرفته به اعتبارات ویژه و امکانات اولیه نیاز دارد که متاسفانه به علت عدم وجود این امکانات بسیاری از رشته‌های هنری و فرهنگی از جمله انیمیشن راکد باقی مانده است.

مهاجرانی با اشاره به بازدید از فرهنگسراهای استان‌های همجوار تصریح کرد: اولین و اولویت‌دارترین فعالیت در دیگر فرهنگسراهای کشور آموزش است که این مهم در استان مرکزی به دلیل برخی از مشکلات مغفول مانده است که امید می‌رود با برگزاری برنامه‌های تدوین شده این امر در استان احیا شود.

به گفته وی تبلیغات برگزاری برنامه‌های تدوین شده و تهیه امکانات اولیه تا نیمه مهر ماه پایان خواهد یافت.

مدیر فرهنگسرای آیینه گفت: آموزش نماز با همکاری ستاد اقامه نماز، عفاف و حجاب، قرآن، موسیقی، ویترای و پتینه در هنرهای تجسمی، تکنولوژی طراحی، نجوم، مشاوره و مهارت‌های زندگی و… از برنامه‌هایی است که در قالب طرح‌های آموزشی به متقاضیان ارائه خواهد شد.

مهاجرانی با بیان اینکه برخی از هنرهای نمایشی فاقد آموزشگاه در سطح شهر می‌باشند، اظهار کرد: در این راستا کلاس‌های آموزش بازیگری، نمایشنامه ‌نویسی، کارگردانی، داستان کوتاه و تعزیه‌خوانی کودک با همکاری پیشکسوتان این عرصه و… با همکاری سینمای جوان و با قیمتی مناسب در فرهنگسرای آیینه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در پایان هر دوره به هنرپژوهان گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.

مهاجرانی افزود: باشگاه فرهنگی و تفریحی با برگزاری فعالیت‌های کوهنوردی، مسافرت و… نیز در حاشیه کلاس‌های آموزشی در نظر گرفته شده است که شرکت کنندگان می‌توانند در آن ثبت نام کنند.

وی تاکید کرد: به دلیل آغاز فعالیت آموزشی فرهنگسرای آیینه بعد از گذشت چند سال اجرای کلاس‌های آموزشی با آرامش و روند آهسته در راستای برگزاری هر چه بهتر برگزار خواهد شد و در آن عجله نخواهیم کرد.

مدیر فرهنگسرای آیینه نیز در ادامه تصریح کرد: انجمن موسیقی و نمایشی نیز در پنج‌شنبه و جمعه هر هفته در طول سال با عنوان شب‌های موسیقی به اجرای برنامه خواهند پرداخت که این مهم در حال حاضر در مرحله بستر سازی و برنامه‌ریزی قرار دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سایت فرهنگسرای آیینه بیان کرد: سایت فرهنگسرای آیینه مورد استقبال متقاضیان قرار گرفته است که این مهم سبب قوت قلب و افزایش اراده در راستای بهبود فعالیت و عملکرد فرهنگسرا می‌باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.