راه اندازی ۱۸ رشته جدید مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اراک

به گزارش مرکزی دیلی، دکتر ‘ علیرضا نظام آبادی ‘ روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با هدف توجه به تحصیلات تکمیلی به ویژه کارشناسی ارشد و دکتری ، بررسی و ارزیابی آموزشی برای پذیرش رشته های جدید در این دانشگاه را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: امسال در مقطع کارشناسی ارشد نیز ۲۲ رشته جدید در دانشگاه آزاد اراک راه اندازی شده که پیش بینی می شود با توجه به علاقه داوطلبان به تحصیل درمقاطع تکمیلی استقبال از این رشته ها با اقبال روبرو باشد.

وی گفت: رشته های جدید این دانشگاه در گروههای مختلف علوم انسانی ، علوم پایه ، فنی و مهندسی و برخی دیگر از حوزه هاست که نیاز به تاسیس این رشته ها از گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی اراک حس می شد.

او بیان کرد: امسال دانشگاه آزاد اسلامی اراک میزبان دانشجویان در ۷۹ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی پیوسته ونا پیوسته است که این دانشجویان بدون آزمون وارد دانشگاه می شوند.

به گفته نظام آبادی برنامه ریزی مدون و تبیین دقیق برنامه های آموزشی، تلاش در جهت تولید علم و ارتقاء کیفیت دانشگاه در بخش های آموزشی، پژوهشی وفرهنگی برای رقابت با سایر دانشگاه ها و استقرار در نظام رتبه بندی ملی و بین المللی دانشگاه ها و تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی اراک به قطب علمی وفرهنگی کشور از اهداف بلند مدت این دانشگاه است.

دبیر هیات امنای دانشگاههای آزاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه از دیگر برنامه های مدون دانشگاه آزاد اسلامی اراک است تا با ترسیم چشم اندازی روشن بتواند یاریگر دانش آموختگان دانشگاهی باشد.

نظام آبادی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی اراک به جهت بهره مندی از ظرفیتهای خاص علمی و پژوهشی زمینه مساعدی را برای تاسیس و پیشبرد اهداف شرکت های دانش بنیان دارد که در این راستا کاربردی کردن امر پژوهش از جایگاه خاصی برخوردار است .

دانشگاه آزاد اسلامی اراک به عنوان واحد دانشگاهی جامع دارای ۱۴۸ رشته تحصیلی و ۲۲ هزار دانشجو در شش دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، پزشکی، مدیریت و علوم انسانی است.

***هفت رشته جدید کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد واحد نراق راه اندازی شد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق نیز از راه اندازی هفت رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد.

حجت الاسلام ‘حسن خیری’ دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خمین اظهار کرد: این واحد علمی ، آموزشی همزمان با آغاز سال تحصیلی در دانشگاه ها ، در رشته های حقوق با گرایش حقوق ثبت اسناد واملاک، رشته مهندسی صنایع گرایش سیستم های اقتصادی-اجتماعی، مهندسی برق- قدرت با گرایش ماشین های الکتریکی، الکترونیک قدرت، سیستم های قدرت،تکنولوژی فشارقوی و رشته جامعه شناسی انقلاب دانشجو جذب می کند.

وی گفت: امسال همچنین در مقطع کارشناسی در رشته جدید علوم مهندسی محاسباتی از زیرمجموعه های مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق همزمان با آغاز سال تحصیلی دانشجو پذیرش می کند.

حجت الاسلام خیری افزود: امسال حدود چهار هزار دانشجو در ۵۷ رشته ، تحصیلات خود در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی نراق آغاز می کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.