بهره برداری از ۶ پروژه شهری تقاطع غیر هم‌سطح در اراک

شهردار اراک بابیان اینکه فعالیت‌ها و خدمات مدیریت شهری در اراک افزایش می‌یابد گفت: امسال حداقل ۶ تقاطع غیر هم‌سطح در حال ساخت داریم.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، محمد ابراهیم عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به پروژ‌ه‌های عمرانی طرح شده اظهار داشت: پل شهید کاوه نبیری، زیرگذر امام حسن(ع)، پل میدان شریعتی، تقاطع میدان ورزش، تقاطع شهید احمدی و بزرگراه بین شهر اراک و محله سنجان از جمله پروژه‌های در دست احداث شهرداری هستند.

وی افزود: پل شهید نبیری اتصال کننده شهر صنعتی به شهر اراک است که پیشرفت فیزیکی قریب به ۴۵ درصد داشته است، پل زیرگذر امام حسن(ع) از دیگر پروژه‌های در دست احداث است که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

شهردار اراک تصریح کرد: پل میدان شریعتی با قرداد ۲۰ ماهه‌ای که با پیمانکار مربوطه بسته شده باگذشت ۴ ماه پیشرفت فیزیکی خوبی حدود ۲۰ درصد داشته است و با زمانبندی که داشتیم تا کنون خوب پیشرفته و تخلفی نداشته‌ایم.

عباسی بیان داشت: ساخت این پل اقدام بسیار خوبی در راستای گشایش یکی از گره‌های اصلی ترافیکی شهر اراک است که امیدواریم در ۱۶ ماه باقی مانده تکمیل شده و به مرحله بهره‌برداری رسیده و در کاهش مشکلات ترافیکی کارآمد باشد.

وی ادامه داد: تقاطع غیر هم‌سطح میدان ورزش طرح بسیار زیبا و منحصر به‌فردی است که قرداد آن ۱۸ ماهه بسته شده و ۲ ماه است که شروع بکار کرده است و امید است که به موقع انجام شود.

شهردار اراک عنوان کرد: از دیگر پروژه‌های در حال ساخت تقاطع غیر هم‌سطح شهید احمدی است که با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در دست احداث است و سازه فلزی آن در کارخانه‌های شهر اراک ساخته می‌شود و به‌محض اتمام ساخت این سازه اقدام به نصب نموده و پروژه تکمیل می‌شود.

عباسی افزود: بزرگراه میدان بسیج به سنجان که با عرض ۳۵ متر و به طول حدود ۳٫۵کیلومتر طراحی شده است از دیگر اقداماتی است که به‌منظور کاهش مشکلات ترافیکی بین شهر اراک و محله سنجان طرح‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: چرا که در این محل با موقعیت خطرناکی که داشت همواره شاهد تلفات جانی زیادی بودیم و در واقع نیاز شدیدی به ساخت این بزرگراه بود و امیدواریم هر چه زودتر به بهره‌برداری رسیده تا کمکی به کاهش مسافت سنجان به اراک و نیز تامین ایمنی مردم باشد.

شهردار اراک بیان داشت: از دیگر کارهایی که در سطح پایین‌تر می‌شود به احداث یک جاده‌ مستقل با طول ۲ کیلومتر که به‌منظور دسترسی مردم به پارک شهید رجائی ساخته می‌شود اشاره کرد که این جاده با هدف دسترسی آسان مردم به پارک شهید رجائی و نیز تامین امنیت مردم احداث شده است.

عباسی عنوان کرد: چرا که شهروندان برای استفاده از این پارک باید مسافت زیادی را طی می‌کردند و از جلوی زندان عبور می‌کردند که به لحاظ امنیتی و طول مسافت مشکلاتی وجود داشت که اکنون با ساخت این جاده مردم می‌توانند به راحتی از انتهای شهرک هجرت به پارک شهید رجائی مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین پروژه‌های مختلفی در حوزه ترافیک، حوزه شهروندی و زیباسازی انجام شده که از جمله آنها می‌توان به پلا‌ک‌گذاری درختان و خیابان‌ها اشاره کرد، پلاک‌گذاری درختان شهر را با جدیت آغاز کرده‌ایم و تا امروز موفق به پلاک‌گذاری ۱۰ هزار درخت شده‌ایم و بقیه را امسال پلاک‌گذاری می‌کنیم.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: همچنین پلاک‌گذاری خیابان‌ها را داشته‌ایم که خوشبختانه موفق شدیم با یک طرح زیبا و منحصربه‌فرد که به‌لحاظ نحوه پلاک‌گذاری طرحی نوین برای نخستین بار در کشور است تمام خیابان‌ها را نامگذاری کنیم.

عباسی تصریح کرد: در بخش فرهنگی-ورزشی نیز دو مجموعه سازمان فرهنگی-ورزشی شهرداری و باشگاه ورزشی شهرداری فعالیت‌های قابل توجهی تا کنون داشته‌اند که سازمان فرهنگی به کارهای فرهنگی-ورزشی عمومی پرداخته و باشگاه کارهای تخصصی و قهرمانی را دنبال می‌کند.

وی افزود: از جمله کارهای سازمان می‌توان به برگزاری جلسات ماهانه با موضوع تحکیم خانواده، ورزش صبحگاهی در ۱۶ پارک، ماهانه حداقل یک همایش پیاده‌روی خانوادگی در پارک‌های مختلف اشاره کرد.

شهردار اراک بیان داشت: با برگزاری جشنواره قرآنی، محافل شبی با قرآن در مساجد و مدارس در بحث فرهنگی مجموعا کارهای بسیار خوب و تاثیرگذاری انجام شده که نشان از فعالیت بسیار خوب سازمان فرهنگی-ورزشی شهرداری دارد.

عباسی با اشاره به بخش ورزشی و فعالیت شهرداری در این بخش بیان کرد: در بحث ورزشی نیز باشگاه شهرداری یکی از باشگاه‌های موفق در استان است که تیم‌های خوبی را پرورش داده و توانسته‌ایم سهمیه خوبی را در لیگ برتر از آن خود سازیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.