استاندار: ارتباط صنعت و دانشگاه بیکاری در استان مرکزی را کاهش می‌دهد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدحسین مقیمی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان مرکزی اظهار کرد: توجه به دو شاخص اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی در انجام پروژه های پژوهشی از اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: امروزه چرخه علم و فناوری، مبنای بسیاری از چیزها شده و راهبری مسیر توسعه این استان با مشارکت و تعامل همه جانبه جامعه دانشگاهی و صنعتی کشور، ممکن است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: توسعه‌ روابط صنعت و دانشگاه ضروری بوده و این ارتباط به نحو مطلوب‌تری ارتقاء یابد، عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه حلقه مفقوده توسعه است.

مقیمی با اشاره به رفع مشکل بیکاری جوانان گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه یکی از مهم ترین عواملی است که سبب کاهش بیکاری و افزایش اشتغال می شود چیزی که امروز کشور بیش از پیش به آن نیاز دارد.

وی افزود: استان مرکزی ظرفیت ها بسیار زیاد صنعتی و دانشگاهی دارد که از این ظرفیت ها باید در کاهش بیکاری و افزایش رونق اقتصادی بهره کافی و وافی برد و از این امکانات به نحو مطلوب بهره برداری کرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکار یتنها در سایه همدلی تعامل و همکاری همه نهاد ها به ویژه ارتباط صنعت و دانشگاه میسر می شود.

مقیمی با اشاره به ارتباط دانشگاه با نمایندگان مجلس نیز گفت: ارتباط دانشگاه با نمایندگان مجلس باید تقویت شود تا نمایندگان در جریان کاستی ها و نیازها قرار گرفته و در رفع انها تلاش کنند.

وی با بیان اینکه تقویت ارتباط دانشگاه با مجلس، افزایش ارتباط دانشگاه با وزارتخانه ها را در پی دارد، افزود: این ارتباط جایگاه دانشگاه ها را نسبت به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های دیگر ارتقاء می دهد و در بحث بودجه نیز می تواند به دانشگاه ها کمک نماید.

استاندار مرکزی تصریح کرد: دانشگاه ها باید در امور علمی، پژوهشی و تحقیقاتی قدم های بزرگی بردارند و ما هم به عنوان نمایندگان دولت فعالیت های عمومی آنها را پشتیبانی می کنیم تا زمینه برای انجام فعالیت های تخصصی فراهم شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.