استاندار مرکزی: استان مرکزی آماده سرمایه‌گذاری در طرح‌های پتروشیمی است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمد حسین مقیمی عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: استان مرکزی آمادگی دارد تا جایی که می‌تواند در اجرای طرح‌های پتروشیمی وارد شود و با حضور صنایع، سرمایه‌گذاری فعال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ال‌سی برای تولید کنندگان ضروری است بیان کرد: بانک‌ها موظفند به موازات شرایط تعیین شده برای ضمانت تسهیلات پرداختی شرایط گشایش ال‌سی را نیز تسهیل کنند.

استاندار مرکزی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین فعالیت دولت بر استخراج نفت معطوف شده است و این مهم بیانگر این است که روند فعالیت‌های مرتبط با نفت و مشتقات آن در کشور سرعت گرفته است.

مقیمی تصریح کرد: با توجه به افزایش استخراج نفت کمبود کار در این حوزه نشانگر ناکارآمدی و ضعف مدیران شرکت‌های مربوطه است و مدیران باید علل این امر را پیگیر باشند و در رفع آن بکوشند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های تولیدی و صنعتی باید بدون در نظر گرفتن مشوق‌های دولتی در بازارهای جهانی حاضر شده تا بتوانند با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود در مقابل شرکت‌های خارجی موفق شوند.

* نحوه مدیریت بخش خصوصی نیازمند تغییر است

استاندار مرکزی اظهار داشت: متأسفانه مدیران بخش‌های خصوصی به شیوه مدیران بخش دولتی عمل می‌کنند که این نحوه عملکرد در شرکت‌های مذکور نیازمند تغییر در نحوه مدیریت، بازاریابی، روش انجام کار و… است.

وی با تأکید بر اینکه اتاق بازرگانی استان مرکزی موظف است از تمام حقوق استان در کشور دفاع کند، افزود: کم‌کاری در حوزه‌های تولیدی و صنعتی به ضرر استان تمام خواهد شد و قطعا در اولین مرحله از این مهم شرکت‌ها به عنوان سرمایه‌گذار متضرر می‌شوند.

استاندار مرکزی گفت: واحدهای صنعتی مستقر در استان در مقایسه با واحدهای تازه تاسیس استان‌های دیگر از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری برخوردار هستند، اما هنگامی که تولید پایین باشد قیمت تمام شده افزایش خواهد یافت که این مهم به ضرر تولید کننده است.

* برون‌سپاری راه‌گشای توسعه اقتصاد صنایع استان مرکزی

وی بیان کرد: برون سپاری راه‌گشای انعقاد قراردادهای اقتصادی و ورود به بازارهای جهانی در کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی است.

مقیمی با اشاره به لزوم تبلیغات برای برگزاری همایش‌های ملی و دعوت از مدیران و استانداران تاکید کرد: تبلیغات و بازاریابی مناسب اولین گام برای برگزاری یک همایش موفق محسوب می‌شود که تاکنون واحدهای تولیدی و شرکت‌های صنعتی به آن توجه نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه میزان پرداخت مالیات بر اساس ترازنامه مربوطه تنظیم می‌شود ادامه داد: در شش ماه گذشته صنایع استان در پرداخت مالیات بسیار مطلوب عمل کرده‌ که این مهم نشانگر تعامل مناسب اداره کل مالیات و دارایی استان و صنایع می‌باشد.

استاندار مرکزی با اشاره به احداث خط راه‌آهن در مسیر مشک‌آباد- خیرآباد اراک گفت: شرکت‌های مستقر در واحدهای صنعتی مناطق مذکور موظف هستند بر اساس میزان سهم خود از راه‌آهن نسبت به پرداخت هزینه زیرسازی خط راه‌آهن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: شرکت ریلی هم در مقابل می‌تواند خط ریلی فرعی را تا ورودی مجتمع‌های مذکور احداث کند.

* عملکرد نامطلوب استان مرکزی در احداث خطوط ریلی

مقیمی با اشاره به عملکرد نامطلوب استان در احداث خطوط ریلی ادامه داد: استان‌های دیگر در انتقال خطوط خوشه‌های ریلی بسیار موفق عمل کرده‌اند اما در استان مرکزی به دلیل عدم تعامل مناسب و برخی مشکلات این مهم انجام نشده است.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: این در حالی است که حمایت استانداری از صنایع مستقر ۱۰ برابر بیشتر از دیگر استانداری‌های کشور است که عدم فعالیت در این عرصه نشان دهنده ضعف صنایع می‌باشد.

وی افزود: هر شرکتی که نمی‌تواند فعالیت‌های خود را با سیاست‌های شرکت صنایع ریلی تطبیق دهد باید از فعالیت کناره‌گیری کند.

مقیمی با بیان اینکه استان مرکزی در صنعت عقب مانده است اظهار کرد: امروزه رقابت در میان استان‌های کشور سرعت گرفته است اما استان مرکزی در سال‌های گذشته باقی مانده و همچنان خود را یک استان صنعتی تصور می‌کند این در حالی است که بسیاری از استان‌های غیر صنعتی در فعالیت‌های صنعتی از استان مرکزی پیشی گرفته‌اند.

* استانداری مرکزی از صنایع حمایت خواهد کرد

وی با تاکید بر اینکه دولت و استانداری مرکزی از صنایع حمایت خواهد کرد بیان کرد: مدیران نباید منتظر سرمایه‌گذار باشند بلکه خود باید با شتاب و تدابیری نوین وارد عرصه شده تا این عقب رفت را جبران کنند.

* ۲۱۰۰ میلیارد تومان میزان پرداخت مالیات استان در سال جاری

مقیمی با بیان اینکه میزان مالیات پرداختی استان مرکزی در سال جاری دو هزار و صد میلیارد تومان است، گفت: بانک‌های خصوصی و دولتی باید صنایع را در تولید حمایت کنند چرا که قرار نیست مالیات پرداخت کنیم اما در دریافت تسهیلات بانکی با مشکل مواجه باشیم.

وی ضمن تقدیر از عملکرد بانک ملی استان مرکزی ادامه داد: بانک‌های دولتی و خصوصی در راستای تسهیل پرداخت وام با صنایع نیازمند توجیه و تدوین سیاست‌های انبساطی و انقباضی دولت و همچنین اقتصاد مقاومتی هستند که در صورت لزوم استانداری مرکزی برای برگزاری این جلسات آمادگی خواهد داشت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.