شناسایی ۲۰ هزار ایثارگر در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت الاسلام حسن هنرمند در همایش ایثارگران شهر اراک که با حضور رئیس کل بنیاد شهید کشور و استاندار مرکزی برگزار شد، با اشاره به مقام شامخ شهدا اظهار کرد: عزت و اقتدار ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف از برکت خون پاک شهدا و ایثار و بردباری خانواده‌های آنان است.

وی افزود: استان مرکزی بیش از ۶ هزار شهید را برای اعتلای کلمه الله و پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم نظام و دولت کرده است و در این میان همسران و مادران شهدا به عنوان معلمان صبر و وفاداری در جامعه هستند و باید الگوئی برای سایر بانوان باشند.

مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی با اشاره به خانواده‌های شهدا در سطح استان مرکزی گفت: ۲۰ هزار خانواده شهید در استان مرکزی وجود دارد که باید بگویم این خانواده‌ها بی‌شک از نجیب‌ترین و با اخلاص‌ترین و با گذشت‌ترین افراد در سطح جامعه هستند.

حجت الاسلام هنرمند تصریح کرد: با توفیق الهی، حضور در جمع خانواده شهداء و جانبازان جنگ تحمیلی سبب شادابی روح شده و رسیدگی به امور این عزیزان افتخار بزرگی است که باید با عشق به خدمتگزاری انجام شود.

وی افزود: شهدای ایران اسلامی نشان افتخار را با ایثار و فداکاری خود برای همیشه در کارنامه عملشان و تاریخ انقلاب اسلامی ایران به ثبت رساندند و تجلیل از مجاهدت خالصانه و گرامیداشت نقش والای خانواده های معظم شهدا وظیفه شرعی و انقلابی همه دوستداران انقلاب و جهاد و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی با اشاره به  خانواده و والدین شهدای انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس اسوه‌های صبر، شکیبایی و فروتنی در جامعه ایران اسلامی هستند بنابراین مردم موحد و مومن باید این عزیزان را به عنوان الگوی خود در زندگی قرار دهند.

حجت الاسلام هنرمند با بیان اینکه خانواده شهدا همواره در راستای دفاع از آرمان‌های شهداء و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی پیشقدم بوده‌اند، تصریح کرد: خانواده شهدا در واقع صاحبان اصلی انقلاب هستند و چون خود را سهام‌دار انقلاب می‌دانند در پیشبرد اهداف نظام همواره نقش آفرینی می‌کنند.

وی افزود: باید انسان ایثار و از خود گذشتگی شهداء و ایثار گران را باور داشته باشد تا امروز بی هیچ منت، انتظار و توقعی خدمت به خانواده آنان را سرلوحه امور خویش قرار دهد.

مدیرکل بنیاد شهید مرکزی با اشاره به الگوگیری از خانواده‌های شهدا گفت: عظمت خانواده شهدا بحثی غیر قابل انکار بوده و حقیقت این است که ما هر گاه در بازنگری رفتار خانوده شهداء قرار می گیریم به لحاظ داشتن استقامت و عظمت این خانوده ها ناخواسته سر تعظیم فرود می آوریم.

حجت الاسلام هنرمند با بیان اینکه حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران یک وظیفه است گفت: حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران وظیفه ای است که باید به آن پرداخته شود چرا که خانواده شهدا وارثان اصلی انقلاب هستند.

وی افزود: در استان مرکزی خانواده‌های شهدا و ایثارگران به طور عمده چند مشکل دارند که به اختصار برخی از این مشکلات را بیان می‌کنم، از جمله مهم‌ترین دغدغه خانواده‌های جانبازان و ایثارگران پرداخت مطالبات جامعه هدف است که از سال ۸۶ تاکنون پرداخت نشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به سایر مشکلات این خانواده‌ها گفت: نواقص موجود در مجتمع مسکونی ۹۶ واحدی قائم و مشکل اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر از دیگر مشکلاتی هستند که خانواده‌های شهدا و ایثارگران با آن مواجه هستند.

حجت الاسلام هنرمند تصریح کرد: مشکلات دارو و درمان جانبازان و ایثارگران از دیگر مشکلاتی هستند که نیازمند پیگیری و رفع آن‌ها از سوی دولت تدبیر و امید است.

وی افزود: خانوده شهدا برای ایران اسلامی برکتی هستند که باید همواره از فداکاری آن‌ها قدردانی کرد و رفتار آن‌ها در ایثار عزیزانشان در راه دین و ارزش‌های انقلاب ستودنی است و باید از رفتار آن‌ها در جامعه الگوبرداری شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.