استاندار مرکزی: اراک فاقد امکانات تفریحی و گردشگری است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک محمدحسین مقیمی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: شهر اراک سالیان متمادی به صورتی یکنواخت اداره شده است که این روند باید در شهرداری اراک ساماندهی شود.

وی بیان کرد: نبود اماکن تفریحی و گردشگری در اراک سبب شده تا شهروندان به محدوده خارج از شهر مراجعه کنند که این مهم در شأن اراک نیست.

استاندار مرکزی ادامه داد: حضور شهروندان در مناطق تفریحی خارج از شهر اراک بیانگر کمبودهایی است که تاکنون از سوی مسئولان و مدیران اجرایی مرتبط مغفول مانده است.

*سرمایه‌گذار نیازمند ایجاد حس امنیت است

مقیمی در ادامه با تاکید بر لزوم ایجاد حس امنیت در سرمایه‌گذاران گفت: حضور سرمایه‌گذار به دلیل کسب سود و درآمد بیشتر است و سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه‌ها از منافعی است که سرمایه‌گذار برای دستگاه‌های متقاضی به همراه دارد.

وی تصریح کرد: مدیران نیز باید بر نحوه اجرای پروژه‌ها توسط سرمایه‌گذاران نظارت داشته باشند تا در مدت زمان تعیین شده به بهره‌برداری برسد، چرا که تاخیر در انجام پروژه‌ها بی‌اعتمادی شهروندان را به دنبال دارد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: حضور فعال سرمایه‌گذاران نیازمند عزم جدی، برخورد صحیح و همکاری قاطعانه و قانونی دستگاه‌های مرتبط است، چرا که برخورد غیر حرفه‌ای با سرمایه‌گذاران آنان را از سرمایه‌گذاری منصرف و از شهر فراری می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید در اجرای پروژه‌ها افرادی متخصص و پاسخگو نظارت داشته باشند تا در مواقع نیاز با حضور خود پاسخگوی مراجعین باشند، ادامه داد: افرادی که نمی‌خواهند در مقابل انجام کار خود عوارض پرداخت کنند، افرادی سودجو به شمار می‌روند که باید از فعالیت این گونه افراد در استان جلوگیری شود.

مقیمی بر لزوم شناسایی سرمایه‌گذار تاکید کرد و افزود: باید افراد را برای سرمایه‌گذاری در استان ترغیب کرد.

*فرصت‌های سرمایه‌گذاری را احصا کنیم

معاون عمرانی استاندار مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان مرکزی باید احصا شود.

مهدی زندیه‌وکیلی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در اولویت برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین رویکرد دولت ایجاد سرمایه‌گذاری و اشتغال پایدار است که این مهم با جدیت دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: شهرداری‌های استان مرکزی موظف هستند تا فرصت‌های سرمایه گذاری با توجیه فنی و اقتصادی را در استان احصا کنند.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر پنج مشاور به منظور امکان سنجی و تهیه طرح‌های توجیهی در استان به کار گرفته شده‌اند.

زندیه‌وکیلی خاطر نشان کرد: امید می‌رود شهرداری‌ها در شناسایی سرمایه گذاران به خصوص سرمایه گذاران استانی و ایجاد فرصت سرمایه گذاری پیش قدم باشند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه در همایش‌های سرمایه‌گذاری معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان ضروری است، یادآور شد: در حال حاضر عاقلانه‌ترین کار اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهری در حوزه عمرانی است.

زندیه‌وکیلی تصریح کرد: امروزه روند بروکراسی در شهرداری‌ها وقت‌گیر و آزار دهنده است که امید می‌رود شهرداری اراک با استفاده از علوم نوین در حوزه آی‌تی این مشکل را در اسرع وقت تسریع کند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی اظهار داشت: سرمایه‌گذار باید به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی باشد و در مقابل مدیران نیز موظف هستند منافع سرمایه‌گذار را در استان حفظ و مدیریت کنند.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. ناصر گفت:

    انشا اله جناب استاندار محترم بتواند این کمبود را برطرف سازد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.