اراک ۳۸ روز آلوده را تجربه کرد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، امیر انصاری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در حاشیه نهمین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه گزارشی از وضعیت روزهای آلاینده شهر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ارائه شد.

وی با اشاره به کاهش بیش از ۵۰ درصدی روزهای آلوده شهر اراک نسبت به سال گذشته افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۸۲ روز آلاینده به ثبت رسیده است اما، در سال ۹۳ این تعداد به ۳۸ روز کاهش داشته است.

وی با اشاره به اجرای پروژه نانو فیلتر هوشمند ایرانی برای شرکت صنایع آلومینیوم ایران گفت: تیم کاری این پروژه این شرکت و میزان آلایندگی آن را به دقت بررسی کرده‌اند و طرح ارائه شده بسیار کارآمد خواهد بود و ارزش افزوده قابل توجهی نیز برای شرکت در پی دارد.

انصاری تأکید کرد: اجرای این پروژه در ایرالکو علاوه بر اینکه با تولید یخ خشک و گاز کربنیک، تهدید را به فرصت بدل خواهد کرد، اشتغالزایی مستقیم برای ۳۵۰ نفر و همچنین کاهش آلودگی هوای اراک را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به گستردگی مجموعه ایرالکو اضافه کرد: قطعاً با توجه به وسعت این کارخانه اجرای این پروژه در زمان کوتاه ممکن نخواهد بود و حداقل چیزی حدود دو سال به طول خواهد انجامید اما، قطعا پیگیر اجرای این طرح خواهیم بود چرا که براساس بررسی‌های تیم کاری این پروژه، ایرالکو آلایندگی بسیاری به شهر تحمیل می‌کند و حمایت جدی از اجرای این پروژه به انجام خواهد رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به گزارش وضعیت ترافیکی شهر اشاره کرد و گفت: با هوشمندسازی طرح ترافیک در اراک می‌توان گلوگاه ورودی شهر را کنترل کرد و با نصب دوربین‌ها نیز طرح جامع ترافیکی اراک که در حال حاضر فاز اول آن در حال اجراست وارد مراحل بعدی خواهد شد، سپس می‌توان طرح زوج و فرد و همچنین محدودیت‌های ترافیکی داخل شهر را اجرا کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.