رسانه‌ها بر طبل وفاق بکوبند / تولید انبوه بنرهای تبلیغاتی در اراک!

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، با بیان اینکه رسانه‌ها باید به طبل وفاق بکوبند گفت: رسانه‌ها باید از تبلیغ برای کاندیداها و نشر وعده‌های انتخاباتی که عدم تحقق آنها مشخص است، خودداری کنند.

وی بیان کرد: هشت برنامه برای برگزاری انتخابات و جلوگیری از جرائم انتخاباتی به فرمانداری‌ها ابلاغ شده که همه دستگاه‌های مرتبط باید در راستای اجرای این هشت برنامه در شهرستان اراک حرکت کنند.

فراهانی تشویق مردم به مشارکت و حضور در انتخابات را یکی از هشت برنامه مذکور عنوان کرد و افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در حقیقت بر هم زدن همه معادلات دشمنان است و برای این مهم همه باید تلاش کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان اراک در ادامه جلوگیری از تبلیغات غیر قانونی کاندیداهای انتخاباتی که یکی از برنامه‌های مهم انتخاباتی است را ضروری دانست و بیان کرد: طبق آیین‌نامه در هر منطقه شهری کاندیداها به تفکیک جنسیت می‌توانند بنر نصب کنند و بیش از تعداد مناطق شهری مجاز به نصب بنر نیستند.

وی با اشاره به اینکه برخی کاندیداها دستگاه چاپ بنر تهیه کرده و به تعداد زیاد بنر چاپ کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این اقدام برای نصب بنر به تعداد زیاد انجام شده است و اینگونه تخلفات باید به درستی رصد شوند.

فراهانی ادامه داد: با توجه به اینکه دادن اعلام دست‌نیافتنی و خلاف واقع سبب بی‌اعتمادی مردم می‌شود، باید وعده‌های انتخاباتی نمایندگان نیز به دقت رصد شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان اراک بیان کرد: همچنین در راستای اجرای برنامه‌های مذکور باید از تخریب چهره‌ها و اشخاص توسط کاندیداها جلوگیری شده و این موارد به آنها گوشزد شود.

وی افزود: شهرداری باید مکان‌هایی را برای تبلیغات انتخاباتی کاندیداها در نظر بگیرد تا از آلوده شدن فضای شهری و نصب تبلیغات در مکان‌های نامناسب جلوگیری شود.

فراهانی در رابطه با اجرای کنسرت تا پایان انتخابات گفت: جهت جلوگیری از سوءاستفاده از فضای کنسرت‌ها بهتر است، برگزاری کنسرت‌ها تا بعد از برگزاری انتخابات به تعویق افتد یا با مدیریت مطلوبی برگزار شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان اراک از اضافه شدن ۲۴ شعبه اخذ رای در اراک خبر داد و افزود: این اقدام جهت رفاه حال مردم و جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مصوب شد کمیته ای متشکل از دادگستری، نیروی انتظامی، شهرداری و فرمانداری و اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی اراک جهت رصد فضای انتخاباتی شهرستان و جلوگیری از تخلفات تشکیل شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.