انتقاد مشاور استاندار مرکزی از توقف پروژه پارک مادر اراک

به گزارش مرکزی دیلی، ˈزهرا فرجیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ساخت پارک مادر در اراک در دهه اخیر بارها مطرح شده اما به دلیل نبود اراده در مدیران حوزه شهری و اولویت ندادن به این مهم تحقق آن هنوز در هاله ای از ابهام است.

وی توضیح داد: عملیات ساخت پارک مادر اخیرا با پیگیری شورای اسلامی شهر اراک و کارگروه زنان و خانواده در زمینی به وسعت ۱۴ هکتار در منطقه حافظیه آغاز شده و اقدامات جدول گذاری و زیرسازی آن کلید خورده است اما به دلیل پروژه ساخت پل روگذر در جوار آن بلاتکلیف مانده است.

فرجی بیان کرد: حدود ۱۰ سال پیش پارکی در منطقه مصطفی خمینی اراک با هدف ایجاد مجتمع تفریحی و ورزشی ویژه زنان آماده سازی شد که به دلیل دادن تراکم ساخت در این منطقه و اشراف ساختمان های اطراف امکان تبدیل شدن به پارک اختصاصی زنان را پیدا نکرد و اینک با کاربری عمومی تنها تابلوی پارک مادر را یدک می کشد.

وی گفت: شورای اسلامی اراک در پیگیری مجدد زمینی را به وسعت ۳۰ هکتار برای ایجاد شهرک مهارت آموزی، تفریحی و ورزشی زنان پیگیری کرد که برآورد ساخت آن با طرح جامع تهیه شده ۲۰۰ میلیارد ریال بود و با وجود مراسم رسمی عملیات اجرایی، اعلام شد که این پروژه معارض دارد و ساخت آن ممکن نیست.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی گفت: پروژه متوقف شده کنونی جایگزینی برای طرح قبلی بود که عملیات اجرایی آن نیز متوقف است.

فرجی اظهار کرد: ایجاد مجتمع تفریحی و ورزشی مطالبه مهم زنان و دختران جوان در راستای سلامت و نشاط در اراک است و مسوولان باید در قبال تصمیم های بی نتیجه در این حوزه پاسخگو باشند.

عضو شورای اسلامی شهر اراک نیز در این خصوص گفت: مساله توقف ساخت پارک مادر اراک در نشستی با شهردار مطرح شده و مدیریت شهری قول مساعد برای حل این معضل و از سرگیری پروژه را داده است.

ˈاشرف بهادریˈ افزود: پیگیری برای رفع معارض زمین ۳۰ هکتاری شهرک مهارت آموزی ، تفریحی و ورزشی زنان اراک نیز در دست انجام است و با حل موانع قانونی این پروژه عظیم ساخته خواهد شد.

وی بیان کرد: در رایزنی با مسوولان شهری با توجه به اینکه تقاطع غیرهمسطح حافظیه عاملی برای دید و اشراف به پارک مادر خواهد بود قول مساعد داده شده این نقیصه با ارائه راهکار در طراحی ویژه بدنه پل و فضای سبز ظرف یک هفته آتی برطرف شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.