ساخت برج اصناف در شهر اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، جمشید زند ظهر امروز در حاشیه جلسه اجرای طرح نظارتی بازگشایی مدارس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه عملیات خاکبرداری این شهرک انجام شده است، اظهار داشت: این شهرک در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار و با بیش از ۲۰۴ هزار متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای استقرار صنوف خودرویی در جنب نیروی انتظامی احداث می‌شود.

جمشید زند اظهار داشت: یک هزار و ۵۰۵ واحد تجاری از جمله تعمیرگاه، خدمات عمومی، فروشگاه، نمایشگاه ماشین، زیرساخت‌هایی نظیر استراحت‌گاه، آتش‌نشانی و… طراحی شده است.

وی تأکید کرد: صنوف پروانه‌دار معتبر و در صورت احراز آلایندگی برای خرید غرفه در اولویت قرار دارند.

* واگذاری ۹۰ هکتار زمین برای احداث شهرک صنوف ساختمانی

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی در ادامه اظهار کرد: زمینی به مساحت ۹۰ هکتار در جاده مبارک‌آباد به منظور احداث شهرک صنوف ساختمانی و غیر خودرویی از جمله تراشکاری، آهنگری، آهن فروشی، کابینت‌ سازی، نجاری، رنگ‌کاری، آلومینیوم‌سازی و… به اتحادیه‌ها واگذار شده است.

زند ادامه داد: با توجه به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها صنوف آلاینده موظف هستند به خارج از شهر منتقل شوند که پیش‌بینی می‌شود این پروژه نیز تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اتمام نقشه‌برداری این طرح تصریح کرد: پس از اتمام پروژه شهرک اصناف به اتحادیه‌های مورد نظر واگذار خواهد شد.

* ۲۷۸ مورد تخلف در مراکز فروش میوه ثبت شده است

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی افزود: در بازرسی‌های به عمل آمده در سال جاری تا کنون ۲۷۸ مورد تخلف در مراکز فروش میوه ثبت شده است.

وی بیان کرد: این رقم در خواروبار فروشی‌ها ۱۴۹ مورد، پوشاک ۱۳۰ مورد، خبازان ۱۱۷ مورد و لوازم ساختمانی ۶۴ مورد بوده است.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی ادامه داد: بازرسی‌های صورت گرفته در شهر اراک در مقایسه با سال گذشته پنج درصد رشد داشته است، همچنین به دنبال کاهش ۲۲ درصدی پرونده‌های ارجاعی با کاهش ۱۸ درصدی تخلفات روبرو بوده‌ایم.

* ساخت برج اصناف در شهر اراک

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی ادامه داد: برج اصناف در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع در راستای متمرکز کردن اصناف استان در انتهای خیابان هپکو احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح در مرحله نقشه‌کشی قرار دارد و امید می‌رود در سال آینده عملیات ساخت این پروژه آغاز شود، گفت: در حال حاضر ۵۷ اتحادیه در شهر اراک و بیش از ۴۰ هزار واحد صنفی سازمان ‌یافته در سطح استان مرکزی مستقر هستند.

زند در ادامه از ساماندهی بازارهای روز در سطح شهر اراک خبر داد و خاطر نشان کرد: بازارهای روز با هدف عرضه کالا از تولید به مصرف و با قیمتی ارزان‌تر از واحدهای صنفی راه‌اندازی شده‌اند.

وی افزود: بازارهای روز در مناطق مختلف شهری و با نظارت شهرداری و اتاق اصناف استان فعالیت می‌کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.