پرواز فرودگاه اراک به مقصد مشهد مقدس و جزیره کیش دایر شد

مدیر فرودگاه اراک در آیین آغاز پروازهای این فرودگاه گفت: در مرحله نخست تقویم برنامه های پروازی این فرودگاه سفر به مشهد و جزیره کیش دو روز در هفته با ظرفیت ۹۷ مسافر در هر پرواز پیش بینی شده است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ار ایرنا، ˈسید محمد حسن مرتضوی ˈ بیان کرد: در آینده ای نزدیک پروازهای هفتگی به عتبات عالیات نیز در دستور کار فرودگاه اراک قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در صورت تخصیص اعتبار لازم برای تجهیز روشنایی باند فرودگاه، آمادگی برقراری خط پروازی حج نیز در این فرودگاه وجود دارد.

به گفته مرتضوی در صورت استقبال مسافران و تکمیل ظرفیت صندلی پروازها امکان استقرار هر مسیر پروازی داخلی به مقصد استانهای دیگر میسر است.

مدیر فرودگاه اراک اظهار کرد: قیمت بلیط رفت و برگشت به مشهد مقدس سه میلیون و ۶۰۰ ریال و برای جزیره کیش سه میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین در سخنانی گفت: فرودگاه اراک فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده که امیدواریم با برقراری پروازهای جدید فعالیت آن استمرار یابد.

ˈعباس رجاییˈ افزود: توسعه فرودگاه و تامین تجهیزات لازم برای دریافت دیگر استانداردهای لازم از جمله مواردی است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مسیر تردد مسافران از مرکز شهر به محل فرودگاه نیازمند بازنگری و بنا بر وعده مسوولان استقرار بلوار در این مسیر ضروری است.

معاون عمرانی استانداری مرکزی نیز در سخنانی افزود: فرودگاه اراک از زیرساختهای مهم حمل و نقل برای استان مرکزی و شهر اراک با مزیتهای صنعتی و کشاورزی متعدد است.

ˈمهدی زندیه وکیلی ˈ بیان کرد: با استقرار پروازهای این فرودگاه شهروندان استان دیگر مجبور به مراجعه استانهای همجوار برای استفاده از امکانات حمل و نقل هوایی نیستند و با امکانات تامین شده در وقت و هزینه مسافران صرفه جویی می شود.

فرودگاه شهر اراک در ۱۷ کیلومتری شمال این شهر واقع شده که به امکانات سوخت رسانی، گمرگ، ایستگاه آتش نشانی، پارکینگ و سیستم های کمک ناوبری VOR/DME مجهز است.

فرودگاه اراک سال ۷۸ به بهره برداری رسید و نخستین خطوط پروازی مسافری آن از سال ۸۴ با همکاری شرکت های هواپیمایی کشور دایر شد اما به دلیل نوافص فنی در تاسیسات از ان زمان تا کنون به دفعات پروازهای ناموفق و مقطعی را در کارنامه خود داشته است و با وجود ظرفیتهای متعدد پروازی و باری استان مرکزی بلااستفاده مانده بود.

مهمترین نواقص فنی این فرودگاه باریک بودن باند پروازی و نداشتن تاسیسات روشنایی طول باند پروازی و غیراستاندارد بودن حریم باند بوده است.

اصلاحات نواقص فنی این فرودگاه و توسعه باند پروازی در سال ۹۰ کلید خورد که متاسفانه مقامات وقت با وجود نیمه کاره بودن پروژه و بدهی ۶۰ میلیارد ریالی پیمانکار آن را به صورت نمادین بهره برداری کردند.

تکمیل این پروژه نیمه کاره امسال در دستور کار قرار گرفت و با تکمیل طرح تطویل باند فرودگاه از دو هزار متر به سه هزار و ۷۰۰ متر و سایر ابنیه فنی و استریپ های دو طرف باندو ایجاد سه دهانه آبرو در باند غربی امکان برقراری پرواز در شرایط استاندارد مهیا شد.

خط پروازی دایر شده فرودگاه اراک با همکاری شرکت ناوگان هوایی ˈکیش ایرˈ و استفاده از یک فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ برای جابه جایی مسافران برقرار شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.