افتتاح پرتال مطبوعات و نشریات به همت مجتمع فرهنگی دیجیتال استان مرکزی

با توجه به نیاز سنجی و بررسی که در برقراری بین مطبوعات و نشریات استانی و همچنین فضای مجازی در دپارتمان رسانه و فضای مجازی مجتمع فرهنگی دیجیتال بعنوان یک نیاز و دغدغه غیر قابل انکار مطرح و مورد بررسی گرفته است ، طرح پرتال مطبوعات و نشریات استان ارائه و اجرایی گردیده است که امید است مورد توجه و عنایت اهالی شریف و فرهیخته مطبوعات استان قرار گیرد و موجبات رشد و شکوفایی هرچه بیشتر هر دو بستر فوق الذکر را بعنوان لازم و ملزوم بیش از گذشته فراهم آورد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از روابط عمومی مجتمع فرهنگی دیجیتال استان مرکزی ، محمد هادی بیات ضمن اعلام این خبر افزود : این مجتمع فرهنگی با توجه به پتانسیل های خاص استان در حوزه فرهنگ و هنر برنامه های ویژه ای را برای کاربران فرهیخته در استان تدارک دیده که بزودی و پس از تامین حامیان مادی و معنوی این فعالیت ها رونمایی و اجرایی می گردد که این طرح با توجه به نیاز فضای رسانه ای استان و کاملا با اتکا به منابع داخلی و محدود این مجتمع فرهنگی و بعنوان نمونه ای از توانمندی های این مرکز به اهالی رسانه و فرهنگ استان مرکزی در آستانه فصل طراوت و رویش پیشکش می گردد.

وی با تاکید بر نیاز مبرم فرهنگ استان به توسعه فعالیت های حداقلی فرهنگی دیجیتالی موجود گفت : در موضوعات جنگ نرم و بخصوص در فضای مجازی و خدمات دیجیتالی متاسفانه در شان و متناسب با نیازهای روز افزون استان مرکزی و شهر عالم پرور اراک عمل نشده است و بنوعی تمایل به فرصت سوزی را شاهدیم که امیدواریم عامدانه نباشد چرا که این خود نه تنها حوزه های تخصصی فرهنگی را در استان در مقابل هجمه فرهنگ دشمن متزلزل می کند بلکه با فرض بنیادی بودن مسئله فرهنگ در قوام و اصالت اجتماعی ، آسیب های دیگری را هم در این برهه حساس به جامعه جوان امروزی وارد می سازد و لازم است مورد توجه همه فعالان و مسئولان فرهنگی قرار گیرد. اگرچه در این مجال حساس نباید فرهنگ را به یک اداره و یا سازمان ، جمع و جمعیت محدود کرد و باید همه آحاد جامعه خود را در برابر فرهنگ ، مسئول و حساس بدانند.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال استان مرکزی افزود : در پرتال مذکور درج و انتشار نیم صفحه اول نشریات ، درج نسخه متنی مقالات ، گفتگو ها و گزارشات و همچنین تصاویر تولیدی نشریات استان با شناسنامه مطبوعه و درج نام خالق اثر بصورت روزانه صورت خواهد پذیرفت که در کنار درج مطالب ، شناسنامه دقیق مطبوعاتی اعم از آدرس ها ، تلفن ها و ایمیل های تماس ، نام صاحب امتیاز ، مدیر مسئول ، اعضای تحریریه و خبرنگاران بصورت کلی برای همه نشریات و همچنین مشخصات فردی و آثار اهالی مطبوعات استان به تفکیک شهر ، موضوعات و حوزه فعالیت ثبت خواهد شد. تمامی آثار درج شده در این پرتال باید به زیور نشر آراسته شده باشند و تماما مطالب پس از انتشار در مطبوعات و نشریات استان در این پرتال ، بصورت رایگان قابل نشر هستند. رای گیری برای بهترین مطالب ، موفق ترین نشریات و فعالان رسانه ای هم از دیگر برنامه های متنوعی است که بعنوان فعالیت جنبی انجام خواهد شد.

مهندس بیات در ادامه ضمن اعلام ایجاد فرایند نشر برای این پرتال گفت : فعالان رسانه ای اعم از خبرنگار ، گرافیست ، کاریکاتوریست ، نویسنده ، طراح ، لیتوگراف ، ویراستار ، سردبیرو مدیر مسئول و سایر دست اندرکاران رسانه می توانند رزومه خود را به همراه نمونه ای از بهترین آثار برای درج در پرتال ارسال نمایند. برای درج محتوای تولیدی نشریات استان هم فرایندی خاص در نظر گرفته شده است که علاقمندان می توانند برای هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با مدیریت مجتمع دیجیتال استان  تماس حاصل فرمایند.

وی با اشاره به برنامه های متنوع این مجتمع در روزها و هفته های آینده افزود : حوزه هایی مانند اقتصاد اسلامی ، فرهنگ اهل بیت ، رسانه های عمومی ، فضای مجازی ، بازی های اینترنتی ، برنامه نویسی ، طراحی نرم افزار و نیز تجارت الکترونیک و اطلاع رسانی از موضوعاتی هستند که بصورت خاص برنامه هایی برای آنها داریم که حاصل زحمات تیم های تخصصی فعال در مجتمع هستند و بدون شک می توانند در جلب نظر کاربران به خدمات فرهنگی متمرکز و مجاز این مجتمع در حوزه دیجیتال موثر باشند و اثرات نهایی فرهنگی را برای بهبود وضعیت فعلی استان را شاهد باشیم. برنامه های مقطعی ، مناسبتی و فصلی ، برنامه های بلند مدت فرهنگی – آموزشی در حوزه دیجیتال برای کاربران و خانواده ها ، برگزاری مسابقه ، جشنواره و همایش های تخصصی و عمومی از برنامه های سال جاری این مجتمع می باشد که همچون سال گذشته و با عزمی استوار اجرا خواهند شد.

محمد هادی بیات در پایان گفت : با عنایت به خودگردان بودن این مجموعه و کم لطفی که نسبت به مجموعه هایی اینچنین بصورت کلی در وضعیت کنونی می شود و البته با توجه به ناشناخته بودن این مجموعه در استان ها و شهرستان ها و طبیعتا توجیه نبودن مسئولین و دست اندکاران فرهنگی نسبت به توانمندی های این مراکز تا کنون استقبال خوب شهروندان از این مرکز را میتوان بدون شک یکی از دلایل اثبات ادعای عملکرد موفق این مجتمع دانست. البته با ایده آل ها و برنامه های خود بدلیل مشکلات مذکور فاصله معنی داری وجود دارد ولی بهر حال با تمامی کمبود ها و فشارهای کاری خوشحالیم که در فرهنگ استان اثر گذار و به زعم بسیاری از کاربران مفید بوده ایم که امیدواریم در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی همچون گذشته رضایت الهی و اقبال روز افزون مخاطبان را جلب نماییم. انشاء الله

مرکزی پرس | پرتال نشریات و مطبوعات استان مرکزی : http://MarkaziPress.ir

شایان ذکر است مجتمع فرهنگی دیجیتال استان مرکزی در فرهنگسرای آیینه شهر اراک واقع شده است.

مرکزی دیجیتال | پرتال مجتمع فرهنگی دیجیتال : http://MarkaziDigital.ir

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.