افتتاح پناهگاه حیوانات حیات وحش در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک محمد حسین ساده‌وند ظهر امروز در کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان که در سالن اجتماعات شهرداری اراک برگزار شد، افزود: این مرکز به عنوان نخستین مرکز عقیم ‌سازی، واکسیناسیون و نگهداری سگ‌های ولگرد با مساحت ۹۲۰ متر مربع در اراک احداث شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک بیان کرد: این مرکز دارای قفس قرنطینه اولیه، قرنطینه ریکاوری، محوطه باز، توله‌سرا و قفس نگهداری سگ‌‌های نژاد دار است که به صورت پایلوت در شهر اراک راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: در گذشته سگ‌های ولگرد توسط شلیک گلوله معدوم می‌شدند که با مراجعه به آمار متوجه شدیم که جمیعت حیوانان کنترل نشده است.

ساده‌وند ادامه داد: سگ‌ها به صورت اکوسیستمی و با زاد و ولد با کاهش جمعیت مقابله می‌کردند، ضمن اینکه این امر آلودگی‌های زیست محیطی و بهداشتی را به همراه داشت.

این مقام مسئول اظهار کرد: در حال حاضر از ابتدای سال جاری تمامی حیوانات به صورت زنده جمع‌آوری شده و در پناهگاه نگهداری و قلاده گذاری و عقیم سازی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: واگذاری سگ‌های نژاد دار بر اساس دستورالعمل ستاد مرکزی کنترل جمعیت حیوانات و فرم مسئولیت پذیری و شناسنامه‌دار کردن حیوانات در این مرکز انجام می‌شود.

وی یادآور شد: امید می‌رود با این روش جمعیت حیوانات کنترل و از آسیب رساندن به حیوانات زنده جلوگیری شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.