آغاز به کار شورای سرمایه‌گذاری در شهرداری اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدابراهیم عباسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال این سازمان از نقد سازنده برای رسیدن به اهداف متعالی اظهار کرد: انتقادات سازنده‌، بی‌غرض و بدون در نظر گرفتن منافع شخصی به طور قطع موثر و ارزنده است.

وی افزود: ارائه پیشنهاد و راهکارهای سازنده می‌تواند در راستای مرتفع ساختن مشکلات شهروندان از سوی این سازمان به کار گرفته شود و شهرداری تمام هم و غم خود را برای این منظور انجام می‌دهد.

شهردای اراک با اشاره به نظارت شورای شهر بر کارکرد شهرداری گفت: اعضای شورای شهر وظیفه و حق قانونی دارد تا نواقص و کاستی‌های موجود در شهرداری را بیان کنند و برای اینکه بتوانیم مسیر توسعه و عمران شهری را بهبود ببخشیم نیازمند نظارت شورا در بر حوزه شهرداری هستیم.

عباسی تصریح کرد: شهرداری هیچ‌گاه به دنبال ایجاد تنش و تقابل در مجموعه شورا و شهرداری نبوده و شهرداری در راستای عمل به انتقادات در چارچوب قانون حرکت می‌کند تا امور را به نحو احسن انجام دهد.

وی اصلاح ساختار شهرداری را از مهم‌ترین اولویت‌های یک سال گذشته دانست و گفت: یکی از مشکلات اساسی در شهرداری، نبود حضور افراد، در جایگاه‌های مرتبط با تخصص و تحصیلات بود و رویکرد اصلی شهرداری اصلاح این وضعیت بود.

شهردار اراک با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه شهری اراک، گفت: شهرداری اراک در راستای بهبود وضعیت سابق، شهرداری گام‌های موثری برداشت که از جمله می‌توان به تهیه و ارسال چارت سازمانی جدید برای تصویب در وزارت کشور، اصلاح سیستم حقوقی، تقویت حوزه بازرسی و نظارت اشاره کرد.

عباسی تصریح کرد: تشکیل معاونت جدید حمل و نقل و ترافیک، اصلاح ساختار حوزه معماری و شهرسازی و افزایش مناطق کلان شهراراک به ۶ منطقه از دیگر اقداماتی بوده که در این راستا انجام شده است.

وی توسعه فضای سبز شهری را مهم دانست و گفت: به منظور توسعه فضای سبز ۲۰۰هکتار فضای سبز جدید در کنار احیاء و نگهداری فضای سبز موجود در شهر اراک انجام شد، سازمان شهرداری اقدام به اصلاح و مکانیزه کردن سیستم آبیاری فضاهای سبز موجود شهری کرد.

شهرداری اراک با اشاره به اختصاص زمین برای آغاز عملیات اجرایی شهرک خودرو در حاشیه شهر اراک گفت: به منظور احداث شهرک خودرو زمینی به مساحت ۲۱هکتار و یک مجموعه ۹۰هکتاری برای انتقال صنوف مزاحم شهری در نظر گرفته شد تا با انتقال این صنوف مزاحم، با مدیریت و فرهنگ‌سازی گامی موثر را در راستای حل معضل آلودگی صوتی ناشی از فعالیت این صنوف برداریم.

عباسی تصریح کرد: در شهر اراک تصمیم بر آن شد، تا با انتقال ایستگاه‌های اتوبوس از مرکز شهر در راستای کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهر به منظور رفاه شهروندان عمل شود.

وی افزود: مطالعات مربوط به اجرای سیستم هوشمندسازی حمل و نقل و ترافیک و ایجاد انبوه بر مناسب برای شهر اراک در حال انجام است که پس از تصویب و اخذ مجوزهای لازم اجرا می‌شود.

شهردار اراک با اشاره الویت‌های اجرایی شهرداری گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی از الویت‌های دیگر این سازمان بوده و در این راستا شورای سرمایه‌گذاری در شهرداری تشکیل و شروع به کار کرد تا به منظور اجرای پروژه‌های مشارکتی و جذب سرمایه‌گذار، اقدامات مناسبی انجام شود.

عباسی تصریح کرد: به منظور تمرکز زدایی از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی، پروژه احداث مرکز رفاهی، خدماتی و فرهنگی الماس غرب با ۶۰ هزار مترمربع زیربنا است.

وی افزود: شهرداری اراک، مصمم به اجرای فازهای بعدی پروژه بزرگراه امیرکبیر(۵۵متری) بوده که متاسفانه این پروژه سال‌ها بلاتکلیف مانده و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده و در این مدت مذاکراتی با چندین سرمایه گذار انجام شده تا فازهای بعدی این طرح اجرایی و عملیاتی شود.

شهردار اراک با تاکید بر انجام اقدامات گسترده این سازمان در ۵ماهه نخست سال گفت: اقدامات گسترده‌ای در بخش آسفالت و جدول‌گذاری مناطق مختلف شهری انجام شد که به منظور صرفه‌جویی و جلوگیری از اتلاف هزینه‌ها و افزایش کیفیت عملیات عمرانی سعی شد تا از تمام نیروها و امکانات و تجهیزات شهرداری استفاده شود.

عباسی تصریح کرد: ساماندهی وضعیت دفن پسماند و اجرای طرح تفکیک از مبداء، انجام اقدامات گسترده دربخش زیباسازی از کارهای انجام شده در شهرداری اراک بوده است.

وی افزود: گسترش ارتباط و تعامل دو سویه با مردم ازطریق سامانه ۱۳۷ برای بیان مشکلات، برنامه‌ریزی برای مدیریت منابع و اتلاف هزینه‌ها ازدیگر اقدامات و برنامه‌های مورد توجه شهرداری در یک سال گذشته بوده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.