افزایش ضریب اشغال تخت دربیمارستانهای تامین اجتماعی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، دکتر ˈبابک عدلیˈ روز دوشنبه با تبریک هفته دولت (دوم تا هشتم شهریورماه) در گفت و گو با ایرنا افزود: متوسط ضریب اشغال تخت مراکز بیمارستانی تامین اجتماعی استان پارسال ۶۸ و ۸۷ صدم درصد بوده که با برنامه های هدفمند و مشی تدبیر و کارشناسی هم اینک به ۸۲ و ۵۲ صدم درصد رسیده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: آمار بیماران بستری در سه مرکز ملکی درمان استان در ابتدای فعالیت دولت یازدهم ۳۰ هزار و ۲۳۶ نفر بوده که با رشد ۱۷ درصدی به دلیل رضایتمندی از خدمات این آمار امسال با ۲۹۳ تخت فعال بیمارستانی به ۳۵ هزار و ۴۰۲ نفر رسیده است.

دکتر عدلی بیان کرد: رویکرد خدمات درمانی در یکسال اخیر بر تقویت بنیه تخصصی و جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص در مراکز بیمارستانی تامین اجتماعی استان بوده و برای نمونه در عمل های جراحی توسط متخصصان ۲۲ و ۲۳ صدم درصد رشد خدمات رخ داده است.

وی اظهار کرد: تعداد جراحی های انجام شده در بیمارستانهای تامین اجتماعی استان از ابتدای امسال ۱۹هزار و ۴۵۷ مورد است درحالیکه جراحی های سال گذشته ۱۵ هزار و ۹۱۹ مورد بوده است.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: سیاست محوری درمان تامین اجتماعی خدمات به مردم در بسته درمانی کامل و باکیفیت است و از این منظر در یکسال اخیر علاوه بر بهسازی فضاهای درمانی بیمارستانهای اراک، ساوه و شازند، توسعه اور‍ژنس بیمارستان امام خمینی با ۲۲ تخت و تمامی خدمات ویژه پیش بیمارستانی انجام شده و تا پایان شهریورماه بهره برداری می شود.

دکتر عدلی گفت: مراجعان سرپایی پاراکلینیکی و پزشکان استان نیز در یک سال اخیر هشت درصد رشد دارد و به سه میلیون و ۵۰۶ هزار و ۶۴۲ بار مراجعه رسیده است.

وی افزود: برنامه های دولت در تحول نظام سلامت اتفاقی مهم در بزرگترین نیاز مردم و پاسخگویی به مطالبات بهداشتی و درمانی آنها است که مجموعه تامین اجتماعی نیز نهایت همراهی خود را برای تحقق گام های هدفگذاری شده دولت به کار گرفته است.

دکتر عدلی بیان کرد:یکی از موضوعات مهم در برنامه تحول نظام سلامت دولت پاسخگویی بیشتر و افزایش سقف خدمات بیمه ها است و حمایتهایی که در حوزه دارو و درمان توسط بیمه تامین اجتماعی انجام شده فصلی ماندگار است.

وی توضیح داد: تنها در سه ماهه نخست امسال ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بابت یکهزار و ۲۹۹ نسخه دارویی بیماران سرطانی در اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان مرکزی پرداخت شده که این پرداختها نسبت به مدت مشابه پارسال حدود دو برابر شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: پارسال پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در سه ماهه نخست سال بابت یکهزار و ۴۰۶ نسخه دارویی بیماران سرطانی استان مرکزی پرداخت شده بود که علت افزایش پرداختها، بالا رفتن تعهدات بیمه ها و رشد قیمت داروها است.

خدمات درمانی تامین اجتماعی استان مرکزی از طریق سه بیمارستان ملکی در اراک، شازند و ساوه، یک پلی کلینیک تخصصی و پنج درمانگاه ارائه می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.