برگزاری کارگروه بانوان و خانواده استانداری مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی  به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک زهرا فرجی ظهر امروز در کارگروه بانوان و خانواده استانداری مرکزی یکی از مهم‌ترین مشکلات کارگروه‌های تخصصی امور بانوان را عدم حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطح استان و شهرستان‌های تابعه دانست و گفت: با توجه به اینکه کارگروه تخصصی امور بانوان کارگروهی برای تصمیم‌گیری است و عدم حضور مدیران فضا را برای تصمیم‌گیری فراهم نمی‌کند، حضور مدیران در این کارگروه امری ضروری است که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در شش جلسه کارگروه که در سال گذشته برگزار شد، تنها ۱۱ درصد مدیران در جلسات حضور داشتند، تصریح کرد: با حمایت استاندار و تاکید بر حضور پررنگ مدیران در کارگروه تخصصی بانوان در جلسات سه ماهه ابتدای سال جاری ۵۰ درصد اعضای کارگروه را مدیران اجرایی تشکیل دادند که این مهم بیانگر حساسیت و توجه به مسائل حوزه زنان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی تهیه و تدوین برنامه‌های حوزه زن بر اساس محورهای ابلاغی امور بانوان وزارت کشور، تلاش برای تقویت و اصلاح ساختار دفتر امور بانوان و پیگیری جذب اعتبارات مورد نیاز در حوزه زنان و خانواده را از اقدامات دفتر امور بانوان استانداری مرکزی در شش ماهه گذشته عنوان کرد.

فرجی اجرای گسترده برنامه‌های آموزشی با هدف ارتقاء سطح آموزشی، معرفی توانمندی زنان استان در حوزه کسب و کار، تلاش برای تصدی در پست‌های مدیریتی، پیگیری جذب اعتبار برای طرح‌های پژوهشی مورد نیاز، بررسی کارشناسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی، هم‌اندیشی با گروه‌های مختلف زنان، ارتباط و تعامل با مراکز بانوان فعال در حوزه زنان و انتشار نشریه تخصصی اندیشگاه زنان را از دیگر اقدامات برشمرد.

وی از پیگیری راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات زنان در استان مرکزی خبر داد و افزود: مقدمات ایجاد این بانک در سال جاری و مراحل تکمیل آن در سال آتی انجام می‌شود.

فرماندار شازند نیز مشکل جسمی و پیری زودرس زنان به دلیل عدم توجه به سلامت جسمی بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه را از مهم‌ترین مشکلات حوزه زنان عنوان کرد و بیان کرد: با توجه به اینکه امکانات در روستاها بسیار کم است، باید بسته پیشنهادی عملیاتی برای بانوان در روستاها پیش‌بینی شود.

مجید عسگری اظهار داشت: به علت مهاجرت پسران به شهرها فرصت ازدواج دختران در روستاها دچار مخاطره شده و سن ازدواج در روستاها افزایش یافته که این مهم نیازمند توجه جدی به مشکلات بانوان در حوزه روستایی است.

وی مشکل اشتغال و نبود امکانات ورزشی در روستاها را از دیگر مشکلات این قشر عنوان کرد و ادامه داد: در حوزه زنان باید از تصدی‌گری به سمت سیاست‌گذاری برویم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.