استان مرکزی ۷۶۴ آزاده سرافراز دارد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، ۲۶ مرداد سال ۶۹ میهن اسلامی شاهد حضور کبوتران سبک‌بالی بود که پس از سال‌ها زندان در اسارتگاه، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند، قاصدک آزادی در چنین روزی پیام‌آور رهایی شده و این کبوتران از بند رسته به آغوش گرم ملت خود بازگشتند، میهن اسلامی، چراغانی بود و شعف و سروری وصف ناپذیر از حضور این رسولان انقلاب و جنگ، سراسر ایران را فراگرفته بود.

ما را چه رسد که با این قلم‌های شکسته و بیان‌های نارسا در وصف شهیدان و جانبازان و اسیرانی که در جهاد فی سبیل‌ الله جان خود را فدا کرده و یا سلامت خویش را از دست داده‌اند یا به دست دشمنان اسلام اسیر شده‌اند، مطلبی نوشته یا سخنی بگوییم.

* زبان عاجز است از ترسیم مقام این بزرگ مردان

زبان و بیان ما عاجز از ترسیم مقام بلند پایه‌ عزیزانی است که برای اعتلای کلمه‌ حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامی جانبازی کرده‌اند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی به مناسبت این روز به خبرنگار گفت: آزادگان عزیز ما باید در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه‌ای باشند برای همگان تا در دوران سازندگی، ملت ما پر صلابت‌تر و مقاوم‌تر با دشمنان خود رو به رو شوند و مشکلات و مصائب را با صبر و بردباری به منظور پیشرفت، ترقی و عظمت ایران اسلامی تحمل کنند.

* آزادگان درس مقاومت را به مردم ایران آموختند

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با بیان اینکه آزادگان تمام ارزش‌های اسلام و انقلاب را در طول دوران اسارت به نمایش گذاشته و با صبر و تحمل در برابر سختی‌ها، دشمن را به ستوه آوردند، گفت: آزادگان درس ایستادگی و مقاومت را به مردم ایران اسلامی آموختند و شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کردند.

هنرمند با اشاره به اینکه آزادگان عزیز صبر و پایداری ملت ایران در برابر مشکلات را در دوران اسارت به دشمنان ثابت کردند و امروز باید این صبر آنان به عنوان الگو قرار گیرد، اضافه کرد: بدون شک رمز مقاومت و پایداری آزادگان اعتقاد آنان به اسلام و امام خمینی(ره) و ارزش‌های انقلاب بود که امروز نیز رمز موفقیت در همه عرصه‌ها به شمار می‌رود.

* ۷۶۴ آزاده متعلق به استان مرکزی

حجت‌الاسلام حسن هنرمند در ادامه با بیان اینکه استان مرکزی از وجود ۷۶۴ آزاده بهره‌مند است افزود: از این تعداد به تفکیک شهرستان‌های استان اراک ۴۵۲ نفر، آشتیان ۱۰ نفر، تفرش ۱۷ نفر، خمین ۶۷ نفر، خنداب دو نفر، دلیجان ۲۱ نفر، زرندیه ۲۰ نفر، ساوه ۸۸ نفر، شازند ۲۸ نفر، فراهان یک نفر، محلات ۵۵ نفر و کمیجان سه نفر تعلق دارد.

وی همچنین با اذعان به اینکه هفت آزاده شهید نیز در خاک استان مرکزی آرمیده‌اند تصریح کرد: از این تعداد دو آزاده شهید متعلق به اراک و بقیه در شهرهای مختلف استان مرکزی می‌باشند.

هنرمند همچنین با اشاره به اینکه اکثر آزادگان استان در حال حاضر در کل ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار هستند، عنوان کرد: آزادگان استان مرکزی از امکانات درمانی، خدمات رفاهی، مسکن و تسهیلات بانکی بهره‌مند می‌باشند.

این مسئول با بیان اینکه آزادگان افتخار آفرینان میدان نبرد حق علیه باطل هستند، افزود: نه تنها استقامت آزادگان در اردوگاه‌های دژخیمانه رژیم بعث، بلکه صبر و پایداری خانواده‌های این عزیزان ستودنی است.

وی ادامه داد: عرصه پر برکت دفاع مقدس، صحنه حضور مردان و زنان با ایمانی بود که با پیروی از تعالیم عالیه اسلام و تحت رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) توانستند حماسه‌ای به یادماندنی و جاودان از خود به یادگار بگذارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بیان داشت: آزادگان دلاور و سرافراز با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و سیره ائمه اطهار و با درس گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه ساز حضرت زینب(س) که اسوه صبر و پایداری بود، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند.

و در پایان باید گفت که بی شک سال‌ها محرومیت این سرو قامتان تاریخ باعث شد که آنان امروز بیش از هر فرد دیگری در مسیر سبز موفقیت گام بردارند و الگو، اسوه و افتخار میهن خویش باشند.

و این بیان گوهر بار مقام معظم رهبری را باید به یاد داشته باشیم که ایستادگى و مقاومت آزادگان سرافراز ما در طول سال‌های سخت اسارت، ملت ایران را روسفید و سربلند کرد، بنابراین یکایک ملت ایران باید این خاطره و خاطرات شبیه آن را زنده نگاه دارند و آنها را قدر بدانند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.